۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

دانشگاه قرآن و حدیث در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه منطقه‌ای است

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث: دانشگاه قرآن و حدیث در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه منطقه‌ای است به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهادی مسعودی قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث طی سخنانی در مراسم روز بزرگداشت "استا...

دانشگاه قرآن و حدیث در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه منطقه‌ای است

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث:

دانشگاه قرآن و حدیث در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهادی مسعودی قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث طی سخنانی در مراسم روز بزرگداشت "استاد"، با تسلیت ایام سوگواری امیرمؤمنان علیه السلام و گرامی­داشت مقام استاد، حدیثی در سلوک رفتاری عالمان از امام علی علیه السلام خطاب به فرزندشان امام حسین علیه السلام خواندند که امام فرمود: آفرین و آفرین بر دانایی که عمل کند و بکوشد و از شبیخون مرگ بهراسد و آماده و مهیّا گردد؛ [همو که‏] اگر از او بپرسند، اندرز می‏گوید و اگر او را وا نهند، خاموش می‏ماند؛ [آن که‏] سخنش درست است و خموشی‏اش از درماندگی در پاسخگویی نیست!

وی در ادامه به شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن ارائه دروس اشاره کرد و ابراز داشت: در یک سال گذشته به دلیل شرایط شیوع بیماری ، استادان محترم با سخت‌کوشی و اهتمام ویژه به تدریس برخط پرداختند که جای تقدیر و قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی افزود: رؤسای دانشکده ­ها و مدیران در برنامه‌ریزی‌های یک سال گذشته با وجود این که همه کلاس‌ها غیرحضوری بود تمامی موانع را برطرف و کاری جهادی کردند.

وی به چشم‌انداز دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: ما در حال حرکت به سمت یک دانشگاه منطقه‌ای هستیم و برنامه‌ای ۵ ساله نیز در حال تدوین است که مراحل اولیه آن به امید خدا امسال اجرایی خواهد شد.

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث تأکید کرد: در ابتدا قصد داریم از کشورهای عربی و حاشیه خلیج‌فارس دانشجو بگیریم و در ادامه از سوریه و لبنان و کشورهای حاشیه مدیترانه نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم به دانشگاه منطقه‌ای تبدیل شویم می‌توانیم در فاز بعدی به دانشگاه بین‌المللی تبدیل شویم و به‌خاطر همین مسئله تغییراتی را در نمودار تشکیلاتی دانشگاه دادیم که در اسفندماه امسال در هیئت‌امنا مصوب شد و از همین ماه اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی افزود: ویژگی اصلی این تغییرات در این است که دیگر شعبه قم، ری، اصفهان و مشهد نخواهیم داشت و یک میز خدمت برای ارائه خدمات به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خواهیم داشت که پاسخگویی به دانشجویان تسهیل خواهد شد.

وی بیان داشت: تمامی موارد تا جایی که امکان داشته باشد به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی افزود: امیدواریم با همت مدیران و کارمندان تغییرات به منظور یکپارچه سازی فعالیت­های آموزشی و پژوهشی با کمترین مشکل ممکن اجرایی شود

برچسب‌ها

  • دانشگاه قرآن و حدیث
  • حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی
  • روز استاد
  • خبرگزاری حوزه

حوز نیوز

مطالب مرتبط