۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

داستان‌ های جالب از حضور اسطوره‌ ها در ایران؛ از ملاقات پله با استقلالی ‌ها تا احوالپرسی مالدینی با بزرگان پرسپولیس/ چکی آبدار به روبرتو کارلوس در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، وق ستاره فوتبال پرتغال که حالا برای النصر عربستان بازی می‌کند، در معیت کاروان این تیم وارد تهران خواهد شد تا به مصاف پرسپولیس برود. قطعاً حضور کریستیانو رونالدو در ورزشگاه آزادی حتی اگر این استاد...

داستان‌ های جالب از حضور اسطوره‌ ها در ایران؛ از ملاقات پله با استقلالی ‌ها تا احوالپرسی مالدینی با بزرگان پرسپولیس/ چکی آبدار به روبرتو کارلوس در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،

وق ستاره فوتبال پرتغال که حالا برای النصر عربستان بازی می‌کند، در معیت کاروان این تیم وارد تهران خواهد شد تا به مصاف پرسپولیس برود. قطعاً حضور کریستیانو رونالدو در ورزشگاه آزادی حتی اگر این استادیوم خالی از تماشاچی هم باشد، اتفاق فوق العاده مهم و جذابی محسوب می‌شود چون به جرات می‌توان گفت شنبه شب بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی بزرگ جهان و رسانه‌های معتبر خبری دنیا حواسشان را به تهران معطوف می‌کنند تا عملکرد کریستیانو رونالدو برابر شاگردان یحیی گل محمدی را زیر ذره بین بگیرند و علاوه بر متن کار، حواشی آن را هم پوشش بدهند. حضور رونالدو همچنین اغلب فوتبال دوستان را به یاد سفر ر چهره‌های بزرگ فوتبال جهان به کشورمان می‌اندازد.

احوالپرسی پله با آبی‌ها

مرواریده سیاه فوتبال جهان در اوایل دهه ۵۰ شمسی سفری به ایران داشت و در خلال این مسافرت حرف جالبی هم بر زبان آورد. پله که در جریان سفرش به تهران از امکانات باشگاه تاج (استقلال) دیدن کرده بود، مدعی شد این امکانات در سطح یک تیم درجه اول جهان است. البته امکانات باشگاه تاج (استقلال) به لحاظ سخت‌افزاری هنوز هم موجود است ولی پس از انقلاب در اختیار دولت قرار گرفت و حالا جز اماکن ورزشی دولتی محسوب می‌شود.

خوش و بش مالدینی با پرسپولیسی‌ها

در اوایل دهه ۹۰ شمسی چند بار شاهد حضور پیشکسوتان بزرگ فوتبال جهان در قالب منتخب ستارگان و منتخب باشگاه میلان در تهران بودیم. قدیمی‌های میلان به دعوت باشگاه پرسپولیس در دوران مدیرعاملی محمد رویانیان آمدند و هنوز عکس‌های خوش و بش مالدینی با پرسپولیسی‌ها موجود است. پس از همان سفر معروف سال ۹۲ بود که رویانیان در پاسخ به سوال عادل فردوسی‌پور مبنی بر خوشگلی و خوش‌تیپی پائولو مالدینی به شوخی گفت: «نه آقای فردوسی‌پور! من مالدینی را از نزدیک دیدم. آنقدرها هم که می‌گویند خوشگل نیست!»

آلمانی‌های فراموش نشدنی

تعداد زیادی از چهره‌های فراموش نشدنی فوتبال آلمان هم در این سال‌ها به دلایل و با مسئولیت‌های مختلف به ایران سفر کرده‌اند. فرانس بکن باوئر قیصر فوتبال آلمان تاکنون دو بار مسافر کشورمان شده و علاوه بر آن، لوتارماتیوس، آندریاس بره مه، رودی فولر و یورگن کلینزمن هم از جمله حاضران در تیم قهرمان جام جهانی ۱۹۹۰ بودند که به ایران مسافرت داشته‌اند. به این آلمانی‌ها میتوان پیر لیت باسکی، الیور کان، میشائیل بالاک، سباستین دایسلر،ماتیاس سامر، الیور بیرهوف و… راهم اضافه کرد که آلمانی‌های مطرح مسافرت کرده به ایران تلقی می‌شوند.

شوخی نامناسب

علاوه بر اسامی که برشمردیم بزرگان بسیار دیگری هم به کشورمان سفر کرده‌اند از اوزبیو و فرانکو باره سی گرفته تا مارسل دسایی، مارکو وان باسن، کلارنس سیدورف ادگار داویدز، کلودیو کانی گیا، والترزنگا زیکو، لوییس فیگو، کارلوس دونگا، روبرتو کارلوس، ژاوی، پویول و…

نکته اینجاست که روبرتو کارلوس در اواسط دهه ۹۰ هنگام ورود به تهران با شوخی نامناسب یکی از هواداران هیجان زده مواجه شد اما او را بخشید و چیزی به دل نگرفت.

داستان عجیب

حکایت سفر کارلوس پویول به تهران هم خیلی عجیب بود. او هنگام برگزاری دیدار ایران و اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تهران سفر کرد تا مهمان برنامه عادل فردوسی‌پور باشد اما مسئولان تلویزیون اجازه حضورش مقابل دوربین را ندادند و داستان حسابی بالا گرفت!

اسامی از قلم افتاده

قطعاً در کنار همه این اسامی که نام بردیم، بازیکنان بزرگ دیگری هم بوده‌اند که نامشان از قلم افتاد و در لیست ما قرار نگرفتند اتفاقی که کاملاً سهوی است و اصلاً نباید تصور کنید تعمدی در کار بوده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط