۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

دادگستری استان مرکزی پشتیبان و حامی بانکها است – خبرگزاری مهر | اخبار

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، صبح چهارشنبه در دیدار با مدیر امور شعب بانک سپه استان مرکزی اظهار کرد: بانک‌ها در رسیدن به اهداف سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و تحقق شعار سال جدید که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع ز...

دادگستری استان مرکزی پشتیبان و حامی بانکها است – خبرگزاری مهر | اخبار

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، صبح چهارشنبه در دیدار با مدیر امور شعب بانک سپه استان مرکزی اظهار کرد: بانک‌ها در رسیدن به اهداف سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و تحقق شعار سال جدید که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است، نقش بنیادین و راهبردی دارد.

وی تصریح کرد: نظام بانکی امروز گره گشای بسیاری از معضلات و مشکلات اشخاص حقوقی، حقیقی، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در جامعه است و نمی‌توان این تأثیر گذاری مهم را نادیده گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: از طرفی با وجود شرایط تحریم اقتصادی، شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان و ایجاد بهم خوردگی در نظام عرضه و تقاضا در کشور، بحران‌ها تشدید شده و کارهای اقتصادی مختل شده است.

موسوی عنوان کرد: در شرایط فوق بانک‌ها هستند که باید تا جایی که امکان دارد، حمایت و پشتیبانی خود را از تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی، به عنوان یک راهبرد مهم و استراتژیک افزایش داده و با یک تدبیر عالمانه و انقلابی در جنگ اقتصادی، مساعدت‌ها و امهالی مناسب را برای وصول مطالبات از صنایع و تولیدی‌ها اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع بیت المال وظیفه دادگستری است، گفت: دستگاه قضائی پشتیبان و حامی بانک‌ها است ولی همانطور که اشاره شد با توجه به شرایط موجود باید وضعیت خاص اقتصادی تولید کنندگان نیز در نظر گرفته شود و با تقسیط مطالبات آنان و اعطای مهلت‌های مناسب، کمک حالشان باشند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان بیان کرد: در بحث مشکلات مؤسسات ادغامی در بانک سپه نیز باید گفت که قانون راهکار را مشخص کرده است و اگر تفاوتی (مطابق گزارش ارائه شده از سوی بانک) در برداشت قضات و کارشناسان در این امر وجود دارد می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی، متشکل از نمایندگانی از قضات شعب دادگاه‌ها و نمایندگان حقوقی مؤسسات ادغامی و بانک سپه، ضمن بررسی مشکلات موجود، به راهکارهای مطلوب برای ایجاد یک وحدت رویه کاربردی، برای حل مسائل، دست یافت.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار