۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴

خوردن بادام به تقویت مغز کمک می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خوردن بادام به تقویت مغز کمک می کند.  محققان دانشگاه فلوریدا در مطالعه اخیر خود به بررسی تاثیر افزودن بادام بر کیفیت رژیم غذایی فرد، بر اساس داده های جمع آوری شده از ۲۹ کودک و والد ساکن در منطقه ش...

خوردن بادام به تقویت مغز کمک می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خوردن بادام به تقویت مغز کمک می کند.  محققان دانشگاه فلوریدا در مطالعه اخیر خود به بررسی تاثیر افزودن بادام بر کیفیت رژیم غذایی فرد، بر اساس داده های جمع آوری شده از ۲۹ کودک و والد ساکن در منطقه شمال مرکزی فلوریدا پرداختند.

خوردن بادام به تقویت مغز کمک می کند

در طول این تحقیق، به والدین آموزش داده شد تا روزانه حدود ۴۲ گرم بادام در سه هفته دوره تحقیق به رژیم غذایی شان اضافه کنند و کودکان را ترغیب به خوردن حدود ۱۵ گرم بادام یا میزان معادل آن کره بادام کنند.

محققان بر این باورند که والدین و کودکان در طول مطالعه، بادام را جایگزین میان وعده های پرنمک و فرآوری شده کرده بودند.در طول ۲۰ گذشته، مصرف سرانه مغزیجات و دانه ها در کودکان سه و شش ساله کاهش یافته، درحالیکه مصرف اسنک های خوش طعم نظیر چیپس و بیسکوییت های نمکی افزایش یافته است.

محققان علاقمند به افزودن بادام به رژیم غذایی کودکان ۳ تا ۶ سال بودند چراکه ترغیب به مصرف رژیم غذایی سالم در اوایل دوره کودکی می تواند فواید زیادی در طول عمر داشته باشد.

 خوردن بادام به تقویت مغز کمک می کند

خوردن بادام به تقویت مغز کمک می کند

به گفته «آلیسا برنز»، عضو تیم تحقیق، عادات غذایی هر فرد در سنین پایین تا دوره بزرگسالی ادامه می یابد، از اینرو اگر والدین بتوانند بادام یا میان وعده های سالم غذایی را در رژیم غذایی کودک بگنجانند، این احتمال بیشتر است که کودک در دوره بزرگسالی از همین میان وعده ها استفاده کند.

نتایج این مطالعه بیانگر این مطلب است که شیوه مصرف مواد خوراکی کامل نظیر افزودن بادام به رژیم غذایی فرد، ممکن است شیوه قابل حصولی برای بهبود سلامت کل جامعه باشد.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار