۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

خودروی برقی شرکت هنسی با ۶ چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،شرکت خودروسازی هنسی از طراحی اولین خودروی مفهومی برقی قدرتمند خود خبر داده که با شش چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد. شرکت هنسی قبلاً هم خودروهایی مانند هایپرکار ونوم F۵ با قدرت ۱۸۱۷ اسب بخ...

خودروی برقی شرکت هنسی با ۶ چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،شرکت خودروسازی هنسی از طراحی اولین خودروی مفهومی برقی قدرتمند خود خبر داده که با شش چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد.

اولین خودروی برقی هنسی با ۶ چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار

شرکت هنسی قبلاً هم خودروهایی مانند هایپرکار ونوم F۵ با قدرت ۱۸۱۷ اسب بخار تولید کرده بود که حداکثر سرعت آن به ۴۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این شرکت تا به حال چندان توجهی به تولید خودروهای برقی نداشته، زیرا باتری‌های سنگین لیتیومی را مانع تولید خودروهای قدرتمند و پرسرعت می‌داند. اما حالا هنسی نیز به دنبال تولید اولین خودروی برقی خود است که ۶ متر طول و شش چرخ دارد.

این خودرو با موتور ۲۴۰۰ اسب بخاری عرضه شده و قرار است تنها ۱۰۵ عدد از ان توزیع شود. خودروی یادشده ۴ سرنشین داشته و حداکثر سرعت آن به ۳۲۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اولین خودروی برقی هنسی با ۶ چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار

هنسی که از چندین دهه قبل در زمینه تولید خودروهای پرشتاب فعال بوده، همیشه از نظر عملکرد مکانیکی با محدودیت‌هایی مواجه بوده و ظاهراً پیشرانه الکتریکی شش چرخ را راه حلی برای این مشکل تصور می‌کند. چرخ‌ها نیز می‌توانند باریک‌تر از بسیاری از ابر خودروها باشند، که مزایای آیرودینامیکی را نیز به همراه خواهد داشت.

صندلی راننده این خودرو در وسط قرار دارد و دو صندلی در دو طرف وی و یک صندلی منعطف‌تر در پشت سر این سه صندلی قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود تولید این خودرو از سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

محمدرضا حسینی راوندی

مهر نیوز

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار