۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶

خواص این خشکبار برای لاغری، دیابت و کبد چرب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،خواص این خشکبار برای لاغری، دیابت و کبد چرب. خواص توت خشک مانند خواص سایر خشکبار مثل گردو یا انجیر برای لاغری هم به اثبات رسیده است. اگر به رژیم غذایی اصولی فکر می‌کنید، حتماً توت خشک را در برنامه‌...

خواص این خشکبار برای لاغری، دیابت و کبد چرب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،خواص این خشکبار برای لاغری، دیابت و کبد چرب. خواص توت خشک مانند خواص سایر خشکبار مثل گردو یا انجیر برای لاغری هم به اثبات رسیده است. اگر به رژیم غذایی اصولی فکر می‌کنید، حتماً توت خشک را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید. در ادامه به خواص متعدد این ماده‌ی خوراکی می‌پردازیم.

خواص توت خشک در لاغری
تاثیر توت خشک در پیشگیری از سرطان
تاثیر توت خشک در طول عمر
توت خشک و تصفیه‌ی خون
تاثیر توت خشک در سیستم گوارشی

تاثیر توت بر روی فشارخون
تاثیر توت خشک بر روی سیستم ایمنی
تاثیر توت خشک در بهبود عملکرد کلیه
نکاتی برای مصرف توت خشک

خواص توت خشک در لاغری

توت خشک به ماده‌ای محسوب می‌شود که مقدار زیادی فیبر را در خود جای داده است. این ماده‌ی خوراکی تاثیر زیادی در عملکرد بهتر روده و دستگاه گوارش دارد. این ماده‌ی غذایی می‌تواند یبوست و خشکی روده را درمان کند. از سوی دیگر فیبر به عنوان یک ماده‌ی سیر کننده و کاهش‌دهنده‌ی اشتها محسوب می‌شود. وقتی توت خشک مصرف می‌کنید، میل شما برای مصرف مواد غذایی پرکالری کمتر می‌شود.

از سوی دیگر توت یک ماده‌ی انرژی‌زاست. زمانی که در رژیم غذایی به سر می‌برید، بدن ضعیف می‌شود که توان کمتری برای انجام فعالیت‌های روزانه دارید. در حالی که با مصرف غذاهایی مثل توت خشک می‌توانید انرژی به تحلیل رفته را جبران کنید.

تاثیر توت خشک در پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از خواص توت خشک پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان است. وجود نوعی فیتونوترینتی به نام رزوراترول(resveratrol) به بدن کمک می‌کند تا با رادیکال‌های آزاد مقابله کند. در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

تاثیر توت خشک در طول عمر

یکی دیگر از فواید مصرف این ماده‌ی خوراکی افزایش طول عمر است. خواص توت خشک برای دیابت به اثبات رسیده است. میزان قند این ماده‌ی غذایی بسیار پایین است. از سوی دیگر به یکباره وارد خون نمی‌شود. در نتیجه بدن توان بیشتری برای هضم قند آن دارد. افراد دیابتی می‌توانند مواد شیرین‌کننده‌ی مصنوعی را ترک و به جای آن توت خشک مصرف کنند. کسانی که در مرحله‌ی حاد دیابت هستند، بهتر است توت را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

توت خشک و تصفیه‌ی خون

یکی دیگر از خواص توت خشک برای کبد چرب است. این ماده‌ی خوراکی با تصفیه‌ی خون و پاکسازی کبد، باعث از بین بردن چربی‌ تولیدشده در این عضو می‌شود. همچنین توت خشک تاثیر زیادی در افزایش مقدار خون و جریان آن دارد. بنابراین می‌تواند با این روش به پاکسازی کبد کمک کند. به طور کلی توت خشک در تقویت کل سیستم خونی بدن مؤثر است. به همین دلیل باید آن را یک داروی گیاهی برای درمان کبد چرب به حساب آورد. قند موجود در توت، سوربیتول نام دارد که برای کبد نیز مفید است.

تاثیر توت خشک در سیستم گوارشی

این ماده‌ی غذایی در عملکرد بهتر سیستم گوارش نیز مؤثر است. به طوری که می‌تواند با درمان التهاب و حتی زخم معده، به هضم غذا نیز کمک کند. همانطور که گفتیم این ماده‌ی خوراکی در نرم کردن روده‌ها مؤثر است و یبوست را درمان می‌کند.

تاثیر توت بر روی فشارخون

یکی دیگر از خواص توت خشک، تنظیم فشار خون است. وجود مواد مغذی مثل کربوهیدرات، ویتامین و کارتونئید در این ماده‌ی خوراکی باعث افزایش حجم خون در بدن می‌شود. اگر فرد مبتلا به فشار خون آن را مصرف کند، از شدت سدیم خون کاسته می‌شود. در نتیجه فشار خون پایین می‌آید و به حد متعادل می‌رسد.

تاثیر توت خشک بر روی سیستم ایمنی

یکی دیگر از خواص توت خشک برای سیستم ایمنی بدن است. این ماده‌ی غذایی حاوی چندین آنتی‌اکسیدان است که با کمک آن‌ها می‌تواند بدن را در برابر ویروس‌های سرماخوردگی و یا بیماری‌های مسری محافظت کند. همچنین روتین موجود در توت خشک تاثیر زیادی در درمان التهاب و تورم دارد. از دیگر فواید مصرف این ماده‌ی غذایی می‌توان به پیشگیری و درمان فشار خون بالا، خونریزی شبکیه، خونریزی مغزی و برونشیت مزمن اشاره کرد.

تاثیر توت خشک در بهبود عملکرد کلیه

یکی دیگر از خواص توت خشک برای کلیه است. این ماده‌ی خوراکی به عنوان یک تقویت‌کننده مفید و مقوی برای کلیه محسوب می‌شود. از سوی
مصرف آن باید افزایش عطش و در نتیجه مصرف آب و مایعات می‌شود. از سوی دیگر در درمان یبوست مؤثر است که به بهبود عملکرد کلیه کمک می‌کند.

نکاتی برای مصرف توت خشک

اگرچه خواص توت خشک برای لاغری اثبات شده است. اما نکات مهمی در مورد مصرف این ماده‌ی خوراکی وجود دارد. مصرف بیش از حد آن برای افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود. مصرف این ماده‌ی غذایی در دوران بارداری ممکن است آلرژی‌زا باشد. زیاده‌روی در مصرف توت باعث اسهال و دل درد می‌شود.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار