۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲

خطر بزرگ برای استقلال از راه رسید/ پنج سال است ۱۲۰ هزار دلارم را نمی‌دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از خبر ورزشی،پس از حذف استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، علی فتح‌الله‌زاده از سمت خود استعفا داد تا حواشی باشگاه وارد فاز جدیدی شود. هر چند که اگر مدیرعامل آبی‌ها نامه کناره‌گیری خود...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از خبر ورزشی،پس از حذف استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، علی فتح‌الله‌زاده از سمت خود استعفا داد تا حواشی باشگاه وارد فاز جدیدی شود. هر چند که اگر مدیرعامل آبی‌ها نامه کناره‌گیری خود را برای حمید سجادی هم ارسال نمی‌کرد، ماندن او روی صندلی ریاست باشگاه دوام چندانی نداشت اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد، بحرانی است که در انتظار آبی‌هاست.

استقلالی در شرایطی که هنوز و برای بسته نشدن پنجره نقل و انتقالاتی و خطر کسر امتیاز درگیر پرونده استراماچونی و پرداخت مطالبات او است، اکنون باید خود را برای فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر از پرونده سرمربی ایتالیایی آماده کند.

طبق اخباری که به دست آمده، باشگاه استقلال باید مبلغ ۱۲۰ هزار دلار را به یکی از بازیکنان خود پرداخت کند. در تضامینی که باشگاه ارائه داده، قید شده که اگر مبلغ مذکور تا مدت زمان معین پرداخت نشود، آبی‌ها باید جریمه‌ای نزدیک به ۲ میلیون دلار به فرد مذکور پرداخت کنند.

توافق‌نامه‌ای که اگر مبلغ آن به موقع پرداخت نشود، می‌تواند یک بحران عظیم و غیرقابل مهار دیگر را بر پیکر باشگاه پرطرفدار استقلال وارد کند. در این میان و در شرایطی که به نظر می‌رسد لئاندرو پادوانی و کوین یامگا تنها گزینه‌هایی باشند که این توافق با یکی از آنها صورت گرفته، خبرنگار ورزش سه به سراغ مدافع برزیلی رفت و در این خصوص با او به صحبت پرداخت.

زمانی که پادوانی با این سوال مواجه شد که آیا باشگاه استقلال به او متعهد شده در صورت عدم پرداخت بدهی خود، جریمه سنگین‌تری را پرداخت کند، پاسخ داد: من نمی دانم چگونه به این سوال پاسخ دهم. باشگاه استقلال پنج سال است که ۱۲۰ هزار دلار به من بدهکار است و هرگز آنها با من تماسی نگرفتند تا پولم را پرداخت کنند.

مدافع برزیلی که پس از مصدومیت سخت در لیگ هجدهم برای همیشه خانه‌نشین شده است، ادامه داد: استقلال منتظر بود تا فیفا نتیجه نهایی به باشگاه اطلاع دهد و حتی با علم به اینکه ممکن است در آینده آسیب ببیند، پولی برای من واریز نشد. از نظر من این یک مدیریت در سطح ابتدایی است.

پادوانی ادامه داد: می‌دانید مشکل استقلال چیست؟ باشگاه برای افرادی که مسئول هستند، خیلی بزرگ است. من ۲ سال در باشگاه بودم و کارهایی که مدیران با باشگاه انجام دادند را از نزدیک دنبال کردم. آنها از باشگاه برای معرفی خود به هواداران استفاده می‌کنند و عملا هیچ کاری برای بهبود شرایط در باشگاه انجام نمی‌دهند.

مدافع برزیلی با انتقاد از امکانات استقلال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مرکز تمرین مناسبی برای بازیکنان وجود ندارد، حقوق و دستمزد را به موقع نمی‌دهند، به همه خارجی‌هایی که در باشگاه کار می‌کردند، بدهکار هستند و وقتی فیفا باشگاه را تحریم و جریمه می‌کند، می‌خواهند بازیکن یا مربی را مقصر بدانند و تقصیر را از خود دور کنند.

پادوانی در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تأیید می‌کند که باشگاه استقلال در صورت عدم پرداخت ۱۲۰ هزار دلار، باید مبلغ ۲ میلیون دلار جریمه به او بپردازد، گفت: راستش را بخواهید من در این زمینه اطلاعات کافی ندارم. باید با وکیلم صحبت کنم و سپس درخصوص وجود این بند در تفاهم‌نامه، به شما خبر بدهم.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار