۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

خطر ابتلا به آلزایمر بیخ گوش پشت میزنشین‌ها!/نسخه‌ طب سنتی برای آلزایمر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر وبه نقل از بهداشت نیوز ،خطر ابتلا به آلزایمر بیخ گوش پشت میزنشین‌ها!/نسخه‌ طب سنتی برای آلزایمر. علی شهیدی زندی، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه، اظهار کرد: آلزایمر یک پدیده چند وجهی و چند عاملی است،...

خطر ابتلا به آلزایمر بیخ گوش پشت میزنشین‌ها!/نسخه‌ طب سنتی برای آلزایمر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر وبه نقل از بهداشت نیوز ،خطر ابتلا به آلزایمر بیخ گوش پشت میزنشین‌ها!/نسخه‌ طب سنتی برای آلزایمر. علی شهیدی زندی، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه، اظهار کرد: آلزایمر یک پدیده چند وجهی و چند عاملی است، برهمین اساس شاید به تنهایی نتوان به یک علت اشاره کرد بلکه فاکتورهای متعددی از جمله بالا رفتن سن، دیابت، افزایش چربی خون و بیماری‌های عصبی و مساله وراثت، زمینه ای ریشه دار در ابتلا به بیماری آلزایمر موثر هستند.

وی افزود: درباره اختلالات گردش خون مانند فشار خون و خون رسانی به بافت‌های مختلف مغز در حال تحقیق هستند که آیا می‌تواند در روند ابتلا به آلزایمر موثر باشد یا خیر؟

نقش وراثت در ابتلا به آلزایمر منتفی است

این متخصص طب سنتی درباره نقش وراثت در ابتلای فرزندان به آلزایمر، اظهار کرد: اگر فردی در میان والدینش مساله ابتلا به الزایمر وجود داشته باشد این نمی‌تواند به صورت۱۰۰ درصدی در ابتلا به آنها نیز نقش داشته باشد بلکه در صورت داشتن زندگی سالم، پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل فشارخون و قند خون و انجام آزمایش‌های موثر می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

نقش بازی‌های فکری عقب افتادن آلزایمر

وی به برخی عوامل موثر در ابتلا به آلزایمر اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از جوانان ما، رغبت بسیاری به فست فودها و چربی‌های اشباع شده دارند و پیتزا و پاستا از آن جمله است که وارد رژیم غذایی خانواده شده است.

شهیدی زندی ادامه داد: گرایش کودکان به اغذیه شور مانند پفک و چیپس، کم تحرکی، کم شدن بازی‌های فکری و انجام ندادن تمرینات فکری مهمترین مسائلی است که می‌تواند باعث ابتلا به آلزایمر در بزرگسالی شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: تمرینات فکری و به چالش کشیدن اطلاعات عمومی در بازی‌ها و رسانه‌ها و تلویزیون می‌تواند مهم باشد و در افرادی که در مراحل شروع آلزایمر هستند در عقب افتادن الزایمر و پیشرفت آن نقش بسزایی دارد.

وی یاد آور شد: صداو سیما، نشریات و انواع وسایل ارتباط جمعی می‌توانند به اضافه کردن بازی‌های فکری سالم به برنامه های تفریحی در کاهش ابتلا به آلزایمر نقش داشته باشند، از آن جمله می‌توانند به برگزاری مسابقه برای به یادآوردن خاطرات کمک کنند چرا که این یک تمرین ذهنی است.

خطر ابتلا به آلزایمر در کدام مشاغل وجود دارد؟

شهیدی زندی درباره اینکه کدام مشاغل خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهند، پاسخ داد: تحقیق جامعی که براساس معیار مشاغل خطرزا در ابتلا به آلزایمرباشد صورت نگرفته است، اما پیش بینی می‌شود با افزایش پشت میز نشینی، عدم تحرک کافی، استفاده از برنامه های سرگرمی و عدم تفکر روزانه، دیابت و فشارخون در جامعه شهر نشین و …، همه این عوامل می‌رساند که باید برای پیشگیری از آلزایمر در آینده نزدیک کاری کرد.

وی همچنین درباره درمان آلزایمر، خاطرنشان کرد: فرد باید بپذیرد آلزایمر یک بیماری مزمن است چرا که بیماری درمان قطعی وجود ندارد، همراهان بیمار نیز باید بسیار توجیه باشند؛ از طرفی دیگر  ویتامین ب ۱۲ و ویتامین ای و ب۱ می‌تواند برای پیشگیری از آلزایمر و جلوگیری از روند تأثیر مهمی داشته باشد.

این استاد طب سنتی، به مشکلات پیش روی بیماران آلزایمر اشاره کرد و گفت: بیماران آلزایمر در حافظه کوتاه مدت دچار اشکال شده و ارتباط با زمان و مکان آنها قطع می‌شود، باید به طروق مختلف آن‌ها را به زمان و مکان وصل کنیم به این صورت که در تابلویی مرتباً تکرار کنیم که کجا هستند و در چه زمانی قرار دارند، این هم به تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت منجر می‌شود و هم به اتصال به زمان و مکان او نیز کمک می‌کند.

نسخه طب سنتی برای مقابله با آلزایمر

وی نسخه های درمانی طب سنتی برای مبتلایان به بیماری الزایمر را مهم توصیف و عنوان کرد: طب سنتی ما توانایی بسیاری دارد و بحث فراموشی و دمنس(زوال عقل) را ناشی از سردی مغز می‌داند، در نتیجه چیزهایی که مغز را تقویت و سردی مغز را از بین می برد را مفید می‌داند، ازجمله روغن‌های با طبیعت گرم که به صورت اسنشقاقی استفاده می‌شود و یا روغن گل سرخ و یا بوی گلاب در زمینه بهبود علائم اولیه الزایمر اثبات شده است، ما در این روش دور تا دور تخت بیمار آلزایمر را با عصاره گل سرخ و گلاب معطر می‌کنیم و این جز مقوله های کاملا علمی جهان به شمار می آید.

 اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار