۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

خروج کامل نیرو‌های جنگی آمریکا از پایگاه حریر کشور عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در مصاحبه با خبرگزاری عراق (واع) با اشاره به تخلیه این پایگاه از نظامیان آمریکایی، گفت که مستشاران نظامیان در دو پایگاه عین الأسد و حریر حضور خواهن...

خروج کامل نیرو‌های جنگی آمریکا از پایگاه حریر کشور عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در مصاحبه با خبرگزاری عراق (واع) با اشاره به تخلیه این پایگاه از نظامیان آمریکایی، گفت که مستشاران نظامیان در دو پایگاه عین الأسد و حریر حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد که خروج نیرو‌های رزمی ائتلاف بین‌المللی از عراق بدون مشکل انجام شد و پایگاه حریر در أربیل نیز از نیرو‌های رزمی ائتلاف آمریکایی خالی شده است.الخفاجی افزود که خروج این نیرو‌ها پیش از پایان سال جاری انجام شد و آن‌هایی که باقی مانده‌اند شمار اندکی از مستشاران هستند که ارائه مشورت در زمینه مبارزه با تروریسم را بر عهده دارند.

این در حالی است که الخفاجی روز گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های رزمی آمریکا به طور کامل پایگاه عین الاسد در الانبار را تخیه کرده و تنها مستشاران در آنجا حضور دارند.

اما نیرو‌های مقاومت عراق ضمن ابراز نگرانی از تعلل طرف آمریکایی در خروج از عراق، تاکید کردند که جناح‌های مقاومت اسلامی به نیات و تصمیم دولت آمریکا بری خروج نیروهایش از عراق اعتماد ندارند.

پارلمان عراق در سال ۹۸ پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس و ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشدالشعبی عراق به دست آمریکا، طرحی را تصویب کرد و خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور شد.

مطالب مرتبط