۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵

خدمات وزارت بهداشت برای رشد جمعیت رایگان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: بوشهر علی رغم استعدادها و منابع عظیمی که دارد اما متاسفانه محرومیت‌های...

خدمات وزارت بهداشت برای رشد جمعیت رایگان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: بوشهر علی رغم استعدادها و منابع عظیمی که دارد اما متاسفانه محرومیت‌های مختلفی در آن وجود دارد، هدف اصلی ما در عرصه بهداشت و درمان ایجاد عدالت است و نگاهمان در بخش درمان با شعار عدالت و تعالی نظام سلامت خواهد بود چراکه اگر تعالی نباشد به مقصد نمی‌رسیم.

وی بیان داشت: کرونا واقعیت‌ کشورها را نشان داد، تا قبل از آن مردم آمریکا، آلمان و انگلیس را قدرت‌های بهداشت و درمان می‌دانستند اما امروز ثابت شده که بالاترین قدرت مردم هستند و با حمایت مردم و انجام واکسیناسیون در طرح شهید سلیمانی، با حداقل تلفات مواجه بودیم که نشان می‌دهد هر حرکتی با همراهی مردم حتما موفق خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و تاکید رهبر انقلاب در این خصوص گفت: در این خصوص قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل دادیم که لازم است در بوشهر نیز این قرارگاه تشکیل شود؛ در این چند ساله با فرهنگ غلط کنترل جمعیت مواجه شدیم که یک تهدید بزرگ است و متاسفانه عوامل خارجی در آن نقش داشتند.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت خوبی نداشتیم و برای فرهنگ‌سازی به کمک علما و اساتید نیاز داریم گفت: هر کمکی وزارت بهداشت در این خصوص همچون خدمات بارداری رایگان، خدمات تشویقی و خصوصا تبلیغی را که بتواند انجام می‌دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه فرزند آوری باعث تحکیم و نشاط خانواده می‌شود و خیلی از طلاق‌ها بخاطر نداشتن فرزند است افزود: آماده‌ایم بسیاری از منابع خود را برای جوانی جمعیت اختصاص دهیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه شبکه‌های بهداشت وضعیت خوبی ندارند گفت: در بسیاری از نقاط کشور خانه‌های بهداشت تخریب شده یا استیجاری بود و اینها باید تقویت شود، در بوشهر هم ممکن است چنین مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند تقویت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فضای درمانی و تخت‌های بیمارستانی در بوشهر زیر استاندارد است گفت: بازدیدهایی را از وضعیت بهداشت و درمان استان و امکانات آن خواهیم داشت. همچنین در حوزه نیروی انسانی تلاش ما بر این است که حمایت کنیم.

وی بیان داشت: بوشهر به سبب همسایگی با دریا، این قابلیت را دارد که از ظرفیت دریا برای تولید دارو استفاده کند و این منابع غنی است که باید از این فرصت استفاده کرد و در این راستا ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را بکار گرفته خواهد شد.

عین‌اللهی بوشهر را استان الگوی مقاومت چه در قبل از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

نیازهای استان بوشهر در عرصه درمان تأمین نشده است

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز اظهار داشت: استان بوشهر به واسطه ارتباطات گسترده‌ای که داشته است دارای تاریخی بزرگ در حوزه سلامت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استان بوشهر در حوزه درمانی نیازهای فوق‌العاده‌ای دارد و باید نگاه بهتری به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر صورت بگیرد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: نیازهای استان بوشهر در این عرصه تأمین نشده است و باید تلاش شود که وضعیت سلامت در استان بوشهر به یک وضعیت استاندارد برسد.

وی خواستار افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر شد و بیان کرد: در زمینه تجهیزات درمانی مورد نیاز نیز باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر تنها استانی است که فقط یک بیمارستان آموزشی دارد تاکید کرد: این استان ثروت بالایی برای کشور تولید می‌کند و استان اول است ولی از نعمات آن بی‌بهره است.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در جریان بیماری کرونا وضعیت خوبی داشت ولی رفته رفته وضعیت در استان بحرانی شد و سپس با تلاش و همراهی و همکاری همگانی به وضعیت خوبی دست یافتیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار