۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱

خدمات مهاجرتی یک شرکت مهاجرتی شامل چه مواردی است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، زمانی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، با تعداد قابل توجهی از مسیرهای مهاجرتی و قوانین و مقررات خاص آن‌ها روبرو هستید. چه به صورت موقت یا دائمی مهاجرت می‌کنید، باید تمام جوانب را در نظر گرفته و از طری...

خدمات مهاجرتی یک شرکت مهاجرتی شامل چه مواردی است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، زمانی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، با تعداد قابل توجهی از مسیرهای مهاجرتی و قوانین و مقررات خاص آن‌ها روبرو هستید. چه به صورت موقت یا دائمی مهاجرت می‌کنید، باید تمام جوانب را در نظر گرفته و از طریق منابع معتبر، اطلاعات کافی کسب کنید. بهترین راه برای قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت، این است که مشاوران و وکلای شرکت مهاجرتی کمک بگیرید. این کارشناسان با جزئیات راه‌های مهاجرت آشنا بوده و شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهند. این شرکت‌ها علاوه‌بر مشاوره و راهنمایی، خدمات متنوع دیگری نیز انجام می‌دهند. در ادامه این مطلب بیشتر درباره خدماتی که یک شرکت مهاجرتی ارائه می‌دهد، توضیح می‌دهیم.

خدمات مهاجرتی چیست؟

قبل از این که ببینیم خدمات یک شرکت مهاجرتی شامل چه مواردی است، بهتر است بررسی کنیم که خود اصطلاح  «خدمات مهاجرتی» به چه معناست. به هر شکلی از خدمات و کمک‌هایی که در زمینه امور مهاجرت و از سوی آژانس‌ها و کارشناسان متخصص برای افزایش شانس موفقیت متقاضیان ارائه می‌شود، خدمات مهاجرتی گفته می‌شود.

علاوه‌بر تعیین مسیر مهاجرت، بخش دیگری از این خدمات شامل دریافت ویزا، شهروندی یا شیوه‌های مختلف اقامت در کشور مقصد است. این خدمات توسط مشاوران یا وکلای رسمی مهاجرت در یک شرکت مهاجرتی دارای مجوز ارائه می‌شوند.

مشاور مهاجرت کیست؟

مشاوران مهاجرت، اصلی‌ترین و معتبرترین راهنماهای افراد متقاضی برای مهاجرت از کشوری به کشور دیگر هستند. یک مشاور در شرکت مهاجرتی اطلاعات حقوقی به شما ارائه داده و به تکمیل مدارک و مراحل در فرآیند مهاجرت کمک می‌کند تا مسیر ورود به کشور مقصد راحت‌تر شود. توجه داشته باشید که وظایف مشاوران و وکلای مهاجرت، متفاوت هستند.

علاوه‌براین، به ایجاد شغل یا تجارت، تعیین موسسات یا دانشگاه‌ها، گرفتن ویزا و… برای کسانی که با اهداف کاری یا تحصیلی مهاجرت می‌کنند، کمک می‌کند. این مشاوران تمام این خدمات را براساس قوانین و رویه‌های مهاجرت پیش برده و اغلب تحت نظر یک شرکت مهاجرتی کار می‌کنند. بیایید خدمات مهاجرتی و وظایف این موسسات را دقیق‌تر بررسی کنیم.

وظایف و خدمات اصلی شرکت مهاجرتی

همانطور که پیش از این گفتیم، وظیفه اصلی یک شرکت مهاجرتی این است که از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت تحصیلی ، کاری، سرمایه‌گذاری و… در کنار شما بوده و مراحل آن را راحت‌تر کند. اما سوال اصلی اینجاست که این خدمات از چه طریقی ارائه می‌شوند؟

مواردی مانند دریافت تابعیت، تغیسر اقامت موقت به دائم، درخواست برای انواع ویزا، درخواست مجوز کار و…، همگی از خدمات اصلی شرکت‌های مهاجرتی هستند. از دانشجویان بین‌المللی یا پناهندگان گرفته تا سرمایه‌گذاران و متخصصان کسب و کار، همگی می‌توانند برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود از این موسسات یا آژانس‌های مهاجرت کمک بگیرند.

به عبارت دیگر، زمانی که یک مشاور یا وکیل مهاجرت را برای اهداف مهاجرت خود استخدام می‌کنید، دیگر نیازی نیست نگران تکمیل مدارک، کسب اطلاعات حقوقی گسترده و… باشید. به طور کلی، خدمات اصلی یک شرکت مهاجرتی عبارت است از:

  • انجام درخواست‌های ویزا
  • تعیین یا تغییر مسیر مهاجرت متناسب با اهداف و شرایط متقاضی
  • درخواست برای پیوستن اعضای خانواده
  • بررسی شرایط اقامت دائم و کمک به اخذ آن
  • درخواست تابعیت یا شهروندی
  • حل مسائل مربوط به اشتغال، ایجاد کسب و کار، سرمایه‌گذاری و… در مهاجرت کاری
  • حل مشکلات مربوط به انتخاب دانشگاه‌ها، دوره‌های تحصیلی مناسب، اسکان دانشجویان، بورسیه یا وام‌های تحصیلی و… برای اهداف مهاجرت تحصیلی
  • جمع‌آوری مدارک و بررسی صحت و کامل بودن آن‌ها
  • بررسی احتمالات ریجکتی ویزا و جلوگیری از آن

آیا برای مهاجرت به وکیل نیاز دارم؟

اگرچه کمک گرفتن از یک مشاور مهاجرتی در بسیاری از روش‌های مهاجرت ضروری است، اما استخدام وکلای مهاجرت تنها در برخی از شرایط ضرورت دارد. وکلا در یک شرکت مهاجرتی در حل مشکلات حقوقی متقاضیان مهاجرت نقش داشته و مشاوره‌های حقوقی به شما ارائه می‌دهند.

در واقع وکلای مهاجرت به صورت تخصصی‌تر و با در نظر داشتن قوانین مهاجرت هر دو کشور مبدأ و مقصد، به پرونده شما رسیدگی می‌کنند. تفاوت اصلی یک مشاور با یک وکیل مهاجرت، دقیقاً در همین است که وکلا باید در آزمون‌های حقوقی و وکالت پذیرفته شده و تحت نظر انجمن‌های حقوقی کار کنند.

چه بخواهید با یک مشاور در شرکت مهاجرتی کار کرده و یا یک وکیل مهاجرت استخدام کنید، در هر دو صورت باید از مجوزهای رسمی آن‌ها اطمینان داشته باشید. علاوه‌براین، هزینه‌هایی که یک. مشاور از شما دریافت می‌کند، با دستمزد وکلای مهاجرتی متفاوت است.

چگونه بهترین شرکت مهاجرتی را انتخاب کنیم؟

امروزه مؤسسات و شرکت‌های مهاجرتی متعددی در ایران شروع به فعالیت کرده‌اند که اغلب آن‌ها مجوزهای لازم را برای انجام امور مهاجرت دارند. اما مسئله اصلی اینجاست که تنها مجوز برای یک شرکت مهاجرتی کافی نیست و آنچه که اهمیت دارد، اعتبار و سابقه آن‌ها است. قبل از انتخاب یک موسسه مهاجرتی، بسیار مهم است که سابقه آن‌ها را بررسی کرده و ببینید چقدر پرونده‌های موفقیت‌آمیز در کارنامه خود دارند.

یک آژانس مهاجرتی حرفه‌ای، یک وب سایت خوب و فعالیت گسترده در فضای آنلاین دارد که از طریق آن برخی اطلاعات کلی را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. همین وب سایت و بازخوردهای آن می‌تواند به شما کمک کند تا حرفه‌ای بودن و موفقیت و اعتبار یک شرکت مهاجرتی را ارزیابی کنید. برای انتخاب یک موسسه مهاجرتی، بهتر است حتماً از نزدیک با آن‌ها صحبت کرده و ببینید تا چه اندازه به تعیین یک مسیر مهاجرتی متناسب با شرایط و اهداف شما اهمیت می‌دهند.

سخن پایانی

مهاجرت یک تصمیم بزرگ و تأثیرگذار در تمام مسیر زندگی شما خواهد بود. به همین دلیل است که باید سعی کنید بهترین روش‌ها را با دید باز انتخاب کنید. از آنجایی که روش‌های زیادی برای مهاجرت وجود دارد که هر یک قوانین خاص خود را دارند، یک شرکت مهاجرتی معتبر می‌تواند به شما برای یافتن بهترین روش کمک کند. این موسسات و آژانس‌ها به طور خاص روی مهاجرت و خدمات مرتبط با آن متمرکز بوده و براساس شرایط شما، مناسب‌ترین شیوه مهاجرت را تعیین می‌کنند. در این مطلب سعی کردیم تا هرآنچه را که درباره یک شرکت مهاجرتی و خدمات آن لازم است بدانید، بررسی کرده و ببینیم چگونه می‌توان بهترین موسسه مهاجرت را انتخاب کرد.

 

 

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط