۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷

خبر ویژه دارندگان بیمه تامین اجتماعی (۷ آذر ۱۴۰۲)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خبر ویژه دارندگان بیمه تامین اجتماعی. جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در راستای تحقق شعار “پیشگیری بهتر از درمان” ، اقدام به برگزاری ویزیت و غربالگری بازنشستگان به صورت رایگان در شهرستان چاد...

خبر ویژه دارندگان بیمه تامین اجتماعی (۷ آذر ۱۴۰۲)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خبر ویژه دارندگان بیمه تامین اجتماعی. جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در راستای تحقق شعار “پیشگیری بهتر از درمان” ، اقدام به برگزاری ویزیت و غربالگری بازنشستگان به صورت رایگان در شهرستان چادگان و روستاهای تابعه کرد.

بر اساس این گزارش، این طرح با حضور پزشک عمومی، متخصص جراحی عمومی، متخصص کلیه و مجاری ادراری، سرطان شناسی کلیه و مجاری ادراری، متخصص زنان، متخصص ارتوپد، متخصص گوش، حلق و بینی، روانپزشک و دکترای روان درمانی، فیزیوتراپیست، انجمن پارکینسون و انجمن دیابت برگزار شد.

در پایان این طرح، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان اصفهان، نائب رئیس کانون و رئیس کمیته بیمه و درمان کانون عالی استان از برگزار کنندگان این طرح تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ۳۰ درصد از بیمه شدگان استان یزد غیربومی هستند، گفت: شرایط صنعتی استان مهاجرت نیروی کار از استان های همجوار را بدنبال داشته است.

محمدعلی میرزایی اظهار کرد: ۸۱ درصد از جمعیت استان یزد یعنی یک میلیون و ۶۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۳۳۸ هزار نفر آنها بیمه شده اصلی به شمار می روند.

وی، جمعیت بازنشستگان را نیز ۹۴ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بقیه بیمه شدگان تامین اجتماعی استان یزد خانواده بیمه شدگان اصلی به شمار می روند که از این نظر در کشور رتبه برتر پوشش بیمه تامین اجتماعی به استان یزد تعلق گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد عنوان کرد: خدمات بیمه تامین اجتماعی در ۱۶ شعبه و پنج کارگزاری به بیمه شدگان ارائه می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه حجم عظیمی از تعهدات سازمان مربوط به مستمری بازنشستگان است، اعلام کرد: سال گذشته ۷ هزار میلیارد و ۹۳ میلیون تومان به مستمری بگیران پرداخت شده است و پرداختی بیمه بیکاری نیز ۱۴۴ میلیارد تومان و کمک های دیگر سازمان نیز ۱۴۰ میلیارد تومان یعنی در مجموع ۷ هزار میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان بوده که به طور متوسط روزانه ۲۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی، پرداخت تعهدات نقدی سازمان در نیمه نخست امسال را نیز در مجموع ۴ هزار میلیارد و ۲۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متوسط پرداخت سال جاری تعهدات نقدی به طور متوسط روزانه ۲۳ میلیارد تومان است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، تکلیف مسائل مربوط به سن بازنشستگی و بیمه‌های تامین اجتماعی را روشن کردند.

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: سرانجام و پس از اصلاحات بندهای مربوط به موضوع مهم بیمه و بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، وکلای ملت با تصویب ماده ۲۹ لایحه برنامه، تکلیف سن بازنشستگی و حق بیمه قشرهای مختلف را روشن کردند.
در مصوبه مجلس، سقف سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال و سقف سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال تعیین شده است.

به گفته رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، نمایندگان ملت در کنار افزایش حقوقی که فردا مطرح و نهایی خواهد شد، امروز در جهت رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها مصوباتی داشتند که به شرح زیر است:

۱. افرادی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه بیمه دارند شامل افزایش سن بازنشستگی نمی‌شوند.

۲. افرادی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه بیمه دارند به ازای هر سال مانده تا زمان بازنشستگی، ۲ ماه به زمان خدمتشان اضافه می‌شود.
۳. کسانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه بیمه دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال مانده تا زمان بازنشستگی، سه ماه اضافه می‌شود.

۴. کسانی که ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه بیمه دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال مانده تا بازنشستگی، چهار ماه اضافه می‌شود.

۵. کسانی که ۱۰ سال سابقه بیمه دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی، پنج ماه اضافه می‌شود.

براساس بند پنج این مصوبه، افرادی که در سال اول خدمت خود هستند و نو بیمه شده محسوب می‌شوند باید ۱۵۰ ماه بیشتر از مدت زمان سابق و به عبارتی ۴۲.۵ سال خدمت کنند اما تبصره این قانون می‌گوید که حداکثر زمان اشتغال کارکنان ۳۵ سال (برای مردان) و ۳۰ سال (برای زنان) است.

همچنین به گفته رئیس کمیسیون تلفیق در این مصوبه محدودیت‌هایی همچون سقف ۶۲ سال برای آقایان و ۵۵ سال برای بانوان نیز پیش بینی شده است. به عبارت دیگر اگر فردی ۳۵، ۳۳ یا ۳۲ سال خدمت کند و به سن ۶۲ سال (مردان) یا ۵۵ سال (زنان) برسد مشمول این بندها نمی‌شود و بازنشسته خواهد شد.

همچنین ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان‌آور نیز مشمول قوانین خاص خودشان هستند و بندهای مصوب امروز شامل حال آنان نخواهد شد.

براساس این قانون چنانچه دستگاه‌ها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد می‌توانند بدون لحاظ زمان‌های مذکور با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوطه نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند.

همچنین افرادی که تقاضای بازنشستگی زودتر از موعد داشته باشند، بازنشستگی آنها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بندهای مذکور بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط