۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴

خبر مهم رئیس سازمان به کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی: ۴۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور عصر امروز در مراس...

 ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری در سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی: ۴۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور عصر امروز در مراسم کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی فریدونکنار با اشاره به اینکه خدمات رسانی به بیمه شوندگان تامین اجتماعی جزو وظایف اصلی ما هست گفت: ۴۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات این سازمان بهره می‌برند

میر هاشم موسوی با بیان اینکه اراده این دولت خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف به مردم است تصریح کرد: برای ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در حوزه درمان در سطح کشور برنامه ریزی شده است

وی با بیان اینکه تکمیل این درمانگاه ۱۸ ماه زمان صرف می‌شود افزود: با تزریق به موقع اعتبار در موعد مقرر شاهد بهره برداری این طرح خواهیم بود

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: نگاه ویژه به مناطق محروم داریم و سعی می‌کنیم اکثر طرح‌ها در این مناطق به بهره برداری برسد

موسوی گفت: در دولت قبل ۱۰۶ هزار میلیارد تومان اینده سوزی اتفاق افتاد، اما در این دولت این موضوع نه تنها جبران شد بلکه ۴۹ هزار میلیارد تومان درامد جدید رقم خورد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دو سال گذشته ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما تحت پوشش قرار دادن افراد نابارور است.

موسوی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز ۴۲ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری در ماه پرداخت می‌کنیم، اما ذره‌ای از بانک تقاضای کمک نمی‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: ۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار دارند که حدود ۵۰ درصد معادل ۴۶ میلیون نفر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.

میرهاشم موسوی روز جمعه در سفر به شهرستان تایباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری از سوی دولت پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: خدمات تخصصی و فوق تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته است و ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری توسط تامین اجتماعی در مراکز درمانی یا طرف قرارداد این سازمان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: از آغاز ابلاغ قانون جوانی جمعیت، غرامت مرخصی زایمان که به زنان بیمه شده پرداخت می شود از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: جوانی جمعیت در اولویت برنامه های این نهاد است و نیز خدمات و پرداخت کمک هزینه زایمان بر اساس قانون تامین اجتماعی به صورت غیر حضور انجام می شود.

موسوی به ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان تایباد اشاره کرد و گفت: درمانگاه فعلی تامین اجتماعی تایباد پاسخگوی نیاز مردم نیست و قرار است تا در این شهرستان مرزی یک درمانگاه تخصصی جدید ساخته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: درمانگاه کنونی تایباد با ۴۱ هزار نفر بیمه شده معادل یک سوم جمعیت این شهرستان، با محدودیت فضا روبروست و مردم مرزنشین از ممکن است خدمات دلخواهی بهره مند نشوند.

وی ابراز کرد: درخصوص مسائل فنی و فرایند ساخت نیز در هیئت مدیره سازمان تصمیم گیری خواهد شد و سعی می کنیم در کمترین زمان این پروژه بهداشتی و درمانی به اتمام برسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت همکاری نهادهای شهرستانی، این سازمان در حوزه استخراج و بهره برداری معادن تایباد سرمایه گذاری کند.

موسوی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۷ پروژه درحال ساخت و ۱۱ پروژه درحال طرح ریزی در سطح کشور از ناحیه سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه ها شده است.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: با ابلاغ رئیس جمهور مشکل بیمه تأمین اجتماعی در صدور پروانه‌های ساختمانی مرتفع شد.

وی گفت:  با ابلاغ رئیس جمهور مشکل بیمه تأمین اجتماعی در صدور پروانه‌های ساختمانی برطرف شد.

وی تصریح کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب مجلس شورای اسلامی، عوارض تأمین اجتماعی برای صدور پروانه های ساختمانی افزایش چشمگیری پیدا کرده بود که در پیگیری های متعدد صورت گرفته و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این قانون اصلاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: با اصلاح این قانون و در نهایت با اصلاح ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاحی ۵ بهمن سال ۴۰۱ دغدغه مهم متقاضیان ساخت مسکن به ویژه در نهضت ملی مسکن مرتفع گشت.

عباس زاده با تاکید بر اینکه طبق این قانون، عوارض بیمه در صدور پروانه های ساختمانی به حالت قبل از سال ۱۴۰۲ در نهضت ملی مسکن برگشت، اظهار داشت: براساس تبصره ۵ بند الف ماده واحده قانون فوق الذکر، طرح( پروژه) های ملی حمایتی ساخت مسکن معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی، به منظور تأمین مسکن متقاضیان واجد شرایط در تمامی مناطق شهری کشور، مشمول پرداخت حق بیمه ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس این قانون، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و سایر افراد ناتوان از پرداخت این عوارض، از پرداخت آنها معاف می باشند.

عباس زاده تأکید کرد: با ابلاغ این قانون اصلاحی، مهمترین دغدغه مردم و متقاضیان نهضت ملی مسکن در اخذ پروانه ساختمانی مرتفع شد و امیدواریم شاهد رونق ساخت و ساز مسکن در استان باشیم.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط