۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵

خبر مهم درباره ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو/ این افراد برای ثبت‌نام خودرو وارد سامانه یکپارچه شوند/ رفع مسدودی همه حساب‌های وکالتی متقاضیان ثبت‌نام خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این روزها بیش از هر زمان دیگری لازم است از نحوه ثبت نام و واگذاری خودرو اطلاع داشته باشید. فقط کافی است روزانه اندیشه معاصر را دنبال کنید تا به روز ترین اطلاعات خودرویی را کسب کنید. کسانی که اولوی...

ثبت نام و قیمت خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این روزها بیش از هر زمان دیگری لازم است از نحوه ثبت نام و واگذاری خودرو اطلاع داشته باشید. فقط کافی است روزانه اندیشه معاصر را دنبال کنید تا به روز ترین اطلاعات خودرویی را کسب کنید.

کسانی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، از بعدازظهر روز سه‌شنبه «۵ فروردین ماه ۱۴۰۲» ساعت ۱۸ به مدت پنج روز می‌توانند، پنج اولویت از شرکت‌های مختلف را انتخاب کنند که دریافت آن سال ۱۴۰۲ است.

بعد از اعلام نوبت‌دهی خودروهای داخلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که از نزدیک به ۵۰ محصول مختلف، عرضه‌ شده، در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. چراکه مثلا درباره محصولات شرکت ایران‌ خودرو استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول بوده و ظرفیت برخی از محصولات مثل تارا، رانا و آریسان در سال ۱۴۰۲ خالی مانده است.

در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

با توجه به این شرایط متقاضیانی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، بر اساس اطلاعات رسیده از امروز بعدازظهر  ساعت ۱۸ به مدت پنج روز می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خورو اقدام به ویرایش درخواست‌ ثبت‌نام خود کنند.

بر این اساس کسانی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، می‌توانند پنج اولویت از شرکت‌های مختلف را انتخاب کنند که دریافت آن سال ۱۴۰۲ است. بعد از اینکه همه افراد انتخاب کردند، چند روز سایت بسته می‌شود تا بر اساس اولویت اول آن‌ها پالایش شود و در نهایت ترتیب دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

گفتنی است اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ همچنان برای او ملاک خواهد بود.

رفع مسدودی همه حساب‌های وکالتی متقاضیان ثبت‌نام خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که پول حساب‌های وکالتی همه متقاضیان خودرو، با حفظ نوبت رفع مسدودی شده است.

در روزهای اخیر برخی از متقاضیان خودرو گفته بودند چون در قراردادشان ذکر شده که برداشتن پول از حساب وکالتی به منزله انصراف از نوبت خرید خودرو است، نگران برداشتن پول خود هستند و پاسخ‌های ضدونقیض نیز از سامانه ۱۲۴ دریافت کرده‌اند.

اما در این رابطه امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون تومانی که برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی در حساب‌های وکالتی بلوکه شده بود، برای همه آزاد است و متقاضیان می‌توانند مطابق صلاحدید از آن استفاده کنند.

او همچنین تاکید کرد که برداشتن این پول به منزله انصراف از خرید خودرو نیست و نوبت متقاضیان حفظ می‌شود. شرایط مشابهی برای حساب‌های وکالتی که با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای داخلی باز شده بود، وجود دارد و حساب‌ها با حفظ نوبت رفع مسدودی شده است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار