۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶

خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان | تاثیر رتبه بندی در ارتقای جایگاه معلمان در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خلیل جواد یار در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان چه میزان می‌تواند در جهت ارتقای جایگاه معلمان اثر گذار باشد، گفت: یکی از هدف گذاری‌های رتبه‌بندی معلمان بحث ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آن‌ها...

رتبه بندی معلمان | وضعیت بودجه برای اجرای رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان + زمان واریز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خلیل جواد یار در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان چه میزان می‌تواند در جهت ارتقای جایگاه معلمان اثر گذار باشد، گفت: یکی از هدف گذاری‌های رتبه‌بندی معلمان بحث ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آن‌ها است، که باید این به عنوان هدف قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ریشه شروع بحث رتبه‌بندی در کشورمان در ۴-۵ سال اخیر است و دو راهکار بارز که مستقیما به رتبه‌بندی معلمان در ابعاد مختلف از جمله صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و شئون مختلف متصل است ابعاد اعتقادی و اخلاقی است.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت:اگر رتبه‌بندی به طریق درست و همراه با ساز و کار مطلوب آن مدون شود و به اجرا در بیاید بسیار خوب است، اما باید گفت که برخی مطالبات معلمان در آن نادیده گرفته شده است و چه بسا در بعضی ساز و کار‌ها هم ایراد داشته باشد، اما باید گفت باز هم می‌توان به آن امیدوار بود.

جواد یار با اشاره به شان تاثیر گذار معلمان در جامعه گفت:باید به معلم شان و جایگاه تاثیر گذار آن اهمیت داد یک بخش کوچکش شاید بتواند وجود همین قانون رتبه‌بندی باشد و وقتی به شکل قانونی اجرا و عملیاتی شود می‌توان اطمینان بیشتری به آن پیدا کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط