به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خلیل جواد یار در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان چه میزان میتواند در جهت ارتقای جایگاه معلمان اثر گذار باشد، گفت: یکی از هدف گذاریهای رتبهبندی معلمان بحث ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آنها است، که باید این به عنوان هدف قرار بگیرد.
وی ادامه داد: ریشه شروع بحث رتبهبندی در کشورمان در ۴-۵ سال اخیر است و دو راهکار بارز که مستقیما به رتبهبندی معلمان در ابعاد مختلف از جمله صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفهای و شئون مختلف متصل است ابعاد اعتقادی و اخلاقی است.
این کارشناس آموزش و پرورش گفت:اگر رتبهبندی به طریق درست و همراه با ساز و کار مطلوب آن مدون شود و به اجرا در بیاید بسیار خوب است، اما باید گفت که برخی مطالبات معلمان در آن نادیده گرفته شده است و چه بسا در بعضی ساز و کارها هم ایراد داشته باشد، اما باید گفت باز هم میتوان به آن امیدوار بود.
جواد یار با اشاره به شان تاثیر گذار معلمان در جامعه گفت:باید به معلم شان و جایگاه تاثیر گذار آن اهمیت داد یک بخش کوچکش شاید بتواند وجود همین قانون رتبهبندی باشد و وقتی به شکل قانونی اجرا و عملیاتی شود میتوان اطمینان بیشتری به آن پیدا کرد.
انتهای پیام/*