۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

خبر فوری| جزئیات واریز مستمری مددجویان در ۱۲ اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در دیدار با امام جمعه کوهسرخ با تأکید بر ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: برای خدمت به محرومین، ضمن حفظ کرامت انسانی...

خبر فوری| جزئیات واریز مستمری مددجویان در ۱۲ اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در دیدار با امام جمعه کوهسرخ با تأکید بر ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: برای خدمت به محرومین، ضمن حفظ کرامت انسانی، باید توانمندسازی آنها صورت گیرد.

او تاکید کرد: کمیته امداد تنها سازمانی است که به نام حضرت امام شکل گرفته و رهبر معظم انقلاب نیز توصیه‌های دقیق، با ظرافت و هوشمندانه نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان داشته‌اند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه کمیته امداد پارسال در حوزه اشتغال ۱۹۵۰ میلیارد تومان منابع داشته است، گفت: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه شدند که منجر به نارضایتی برخی نیازمندان شد.

او اظهار کرد: برابر برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مقرر شد در خراسان رضوی ۱۱۵ هزار شغل ایجاد شود که ۳۳ هزار شغل سهم امداد شد، این نشان می‌دهد کمیته امداد چند برابر ظرفیت خود در حوزه اشتغال کار کرده و رتبه اول سامانه رصد را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: بر اساس پژوهش دولت برای شناسایی انحراف در زمینه‌های مختلف کمیته امداد سالم‌ترین دستگاه بوده است.

او اذعان کرد: کمیته امداد خراسان رضوی پارسال ساخت ۴۱۰۰ مسکن را شروع نمود و توانست رتبه اول کشور را در این خصوص به دست آورد، طی این مدت به ۴۱۰۰ واحد مسکونی هر کدام ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تخصیص یافت، همچنین در حوزه ودیعه مسکن نیز ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: کمیته امداد خراسان رضوی به ۵۶ هزار دانش‌آموز نیازمند خدمات‌رسانی و به ۲۰۰ هزار خانواده مستمری پرداخت می‌کند.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد خراسان رضوی پارسال در بسیاری حوزه‌ها رتبه اول کشور را کسب کرده است، افزود: اگر چه در ماه رمضان خراسان رضوی در حوزه جذب حامی رتبه سوم بعد از فارس و اصفهان را داشت اما از نظر پرداختی حامیان، با ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رتبه اول کشور را به دست آورده است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمود رضایی، امام جمعه کوهسرخ ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد شهرستان نسبت به محرومین، بیان کرد: خانواده کمیته امداد بزرگ و خاص است و به واسطه جمع کثیر کهنسال آن، به عنوان بزرگان جامعه ما هستند.

او ضمن تأکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: با مراجعاتی که به دفتر امام جمعه می‌شود نیاز است ظرافت بیشتری در خصوص تکریم ارباب رجوع صورت گیرد.

امام جمعه کوهسرخ اظهار کرد: این مردم زمانی برای این انقلاب جنگیده‌اند و همیشه در خط مقدم دفاع از ایران اسلامی بوده‌اند، می‌طلبد مسئولین در خدمت‌رسانی به گونه‌ای عمل کنند که در ذهن و جان مردم بماند.

او با اشاره به مراکز نیکوکاری در شهرستان کوهسرخ افزود: هرچند مراکز نیکوکاری به سمت مشارکت مردمی رفته‌اند اما نقایصی در بحث توانمندسازی و تسهیلات در مراکز نیکوکاری وجود دارد که باید رفع شود.

رضایی با بیان اینکه باید به کوهسرخ به عنوان شهرستان محروم نگاه ویژه‌ای شود، گفت: کمیته امداد در مشاوره‌ها با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حال حاضر جامعه باید ورود جدی داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان کوهسرخ از فعالیت‌های عمرانی، اشتغال، مراکز نیکوکاری و منزل ایتام بازدید کرد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار