۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / محدودیت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تأمین‌ اجتماعی حذف شد

خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / محدودیت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تأمین‌ اجتماعی حذف شد

 ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری در سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت، از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

آقای محمدرضا رخشانی‌مقدم افزود: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای این قانون، بخشنامه‌ای به واحد‌های اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی گفت: کمک هزینه اولاد به تمامی فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

آقای رخشانی‌مقدم افزود: در متن اصلی قانون تأمین‌اجتماعی، موضوع پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران وجود ندارد، اما از اول فروردین سال ۱۳۷۱ با پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور مساعدت بیشتر مالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هیات وزیران پرداخت کمک هزینه اولاد به عنوان یکی از مزایای جنبی مستمری‌بگیران را تصویب کرد.

وی گفت: تاکنون به استناد بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور بخشنامه جدید، این محدودیت برداشته شد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

رحیم رحیملو

۱۲ خرداد ۱۴۰۲


با عرض سلام احتراما سالی که نیکوست از بهارش پیداست حق اولاد حذف شد حداقل حق عائله مندی را اضافه کنید

نظرات بسته شده است