۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵

خبر سرظهری از آموزش و پرورش جنجالی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش ملی کیفیت بخشی به آموزش علوم پایه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داش...

استخدام در آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش ملی کیفیت بخشی به آموزش علوم پایه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: دانش‌آموزان به همراه خانواده‌های خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند که نشان از تحکیم بنیان خانواده است و این حضور اثرگذاری زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت دادن به علوم پایه مورد تاکید دین اسلام است و امام سجاد (ع) به این موضوع توجه ویژه داشته و بعد هم ادامه پیدا کرد، گفت: وزارت آموزش و پرورش به علوم پایه توجه ویژه دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاثیر علوم پایه در زندگی بشر مشهود است و تلفیق این علوم با علوم کاربردی ضرورت دارد، افزود: اگر می‌خواهیم در علوم کاربردی پیشرفت کنیم باید بر علوم پایه نیز تاکید داشته باشیم چرا که علم پایه و زمینه است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی پیش روی ما وجود دارد، اما باید این مشکلات را شناسایی و با رویکرد اخلاق مدارانه این علوم را توسعه داد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر توسعه علم در کشور تاکید زیادی دارند و از دهه هشتاد در سخنرانی‌های متعدد به این مهم تاکید کردند.

کاظمی با اشاره به اینکه سیاست حافظه‌مدارانه کنکور در کشور ضعف‌هایی دارد که باعث اُفت تحصیلی در این زمینه شده است، بیان کرد: قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف کنکور ۱۵ سال است که اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در این دوره تمام تلاش خود را گذاشته‌ایم که سهم کنکور در ورود دانش‌آموزان به دانشگاه کاسته شود، افزود: در آموزش و پرورش فقط بر سوادآموزی تاکید نداریم و ما باید الفبای پیشرفت کشور را به دانش‌آموز یاد بدهیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسل جوان کشور باید با علم و فناوری و خلاقیت در امور آشنا شود و از چالش‌های مهم در این راستا برنامه درسی است، ادامه داد: روش و ابزارهای تدریس و شیوه ارزیابی نیز اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه فلسفه علم و علم آموزی کمتر به دانش‌آموزان گفته شده و شیوه سخنرانی برای دانش‌آموز دیگر جوابگو نیست، گفت: در سند تحول بنیادین تنوع در محیط‌های یادگیری آورده شده است و این تنوع می‌تواند در آموزش موثر باشد.

کاظمی با اشاره به اینکه در ۹ سال گذشته به علوم پایه بی‌توجهی شد و گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضی فیزیک کاهش پیدا کرد، افزود: دانش‌آموزان ما باید اهل تمرین و ممارست باشند و معلم در این زمینه نقش بسیار مهمی به عهده دارد.

وی با بیان اینکه جذاب کردن زمان آموزش و محیط یادگیری از وظایف یک معلم خوب است تا دانش‌آموزان ضمن توجه به پیشرفت‌های فردی خود به پیشرفت‌های اجتماعی و کشور هم توجه داشته باشند، اظهار داشت: بدون تقویت علوم پایه هیچ علوم کاربردی در کشور میسر نخواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لزوماً نیاز نیست آموزش در کلاس درس انجام شود و ما می‌توانیم علوم پایه را در فضای مرتبط با آن درس در فضایی جذاب به دانش‌آموزان آموزش بدهیم که حتماً اثرگذاری بیشتری دارد، بیان کرد: از حافظه محوری باید پرهیز کنیم و با حذف آن به سمت حذف کنکور برویم.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری به همت همه همکاران سهم رشته ریاضی بعد از سال‌ها ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرده که اقدام بسیار مثبتی در کشور است، گفت: ما باید دانشمندان مختلفی در علوم پایه داشته باشیم و نباید نسبت به این موضوع مهم غفلت کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار