۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

خبر رتبه بندی رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس برای معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد. اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با حضور عرفان خسرویان، رئیس...

سامانه هسته گزینش sahap.razaviedu.ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با حضور عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جمعی از معاونین، مدیران و مسئولین دانشگاه برگزار شد.
علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم را دانش‌بنیان‌ترین مجلس بعد از انقلاب خواند و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای زنجیره تامین آموزش یکپارچه، اظهار داشت: در این مجلس جدید، اقدامات مهمی در راستای سند تحول بنیادی، همسان‌سازی حقوق اساتید و شکل‌گیری نظام و رتبه‌بندی معلمان، صورت گرفته است چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم جامعه را آباد کنیم راهش این است که استاد، معلم و علم را آباد کنیم.
او ضمن بیان خبر مسرت بخش افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس یازدهم، اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نوشته و تنظیم شد، صندوق فناوری ایجاد شده و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافت و به ۸۰۰۰ شرکت رسید که بر این‌ اساس، خروجی اقتصادی به نام اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته است.
رئیس کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جای بسی خرسندی است که بعد از انقلاب سطح آموزش و دانایی مردم زیاد شده و دانشگاه‌ها و مراکز علمی گسترش و توسعه پیدا کرده است.
این نماینده مجلس افزود: افتخار می‌کنیم مقالات علمی پژوهشی از ۸۰۰ مقاله به ۸۰ هزار مقاله افزایش داشته و در نتیجه چهاردهمین تولیدکننده علم دنیا و دارای سومین رتبه برتر جهانی در حوزه پزشکی و نانوتکنولوژی هستیم.
منادی تاکید کرد: امیدوارم شما مسئولین، مدیران و رؤسا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس قانون برنامه ششم آموزش عالی، بتوانید ۳۰ درصد هدف‌گذاری خود را در بحث مهارتی، اجرایی کنید چرا که ما اکنون به افراد ماهر و آچار به دست بیشتر احتیاج داریم تا پرچم علم را در کشور خود برافراشته و حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور را ارتقا دهیم.
در ادامه دکتر خسرویان، به چالش‌های حوزه‌های مهارتی در کشور اشاره کرد و گفت: این دو روز اجلاس فرصت مناسبی است تا رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای مسائل دانشگاه را از چشم‌اندازهای گوناگون بررسی کنند و با برنامه‌ها، سیاست‌ها و شاخص‌های عملکرد دانشگاه آشنا شوند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: چالش‌های حوزه مهارتی مهم‌ترین محور تعامل و هم‌اندیشی در این اجلاس خواهد بود و بررسی و ارائه راه‌حل‌های جدید در رفع چالش‌های مطرح‌شده مورد انتظار است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار