۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

خبر خوش وزیر جهاد کشاورزی برای آموزش و پرورش خبرساز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران «سید جواد ساداتی نژاد» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور افزود: آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد ...

خبر خوش وزیر جهاد کشاورزی برای آموزش و پرورش خبرساز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران «سید جواد ساداتی نژاد» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور افزود: آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت نقش مهمی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هر سال در روز درختکاری برنامه‌هایی را برای کاشت نهال دارد اما با توجه به شرایط دنیا در ترسیب کربن و لزوم کاشت یک هزار میلیارد درخت در جهان، سهم کشور ما یک میلیارد درخت است که در اجرای این طرح به همراهی آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی تصریح کرد: ما در کشور توان تولید ۴۰۰ میلیون اصله نهال در سال را داریم و تا سال آینده میزان تولید نهال به ۲۵۰ میلیون اصله خواهد رسید.

ساداتی‌نژاد با بیان این که کاشت یک میلیارد درخت باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شود، گفت: یکی از بخش‌های مهم در این راستا که از ظرفیت‌های مردمی بالایی برخوردار است، آموزش و پرورش است و می‌توانیم از ظرفیت مدارس در اقصی نقاط کشور استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در این زمینه جلساتی را با مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان در سراسر کشور به صورت وبیناری داشته باشد تا برای اجرای این طرح تبیین لازم انجام شود.

وی بر اختصاص امتیازات و مشوق برای مشارکت مردمی در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به نقش صدا و سیما در اجرای این طرح گفت: صدا و سیما باید برای اجرای این طرح برنامه مشخص داشته باشد و با جریان‌سازی در تسریع مشارکت مردمی با وزارت جهاد کشاورزی همراهی کند.

می‌توان از ظرفیت خانواده‌ها برای کاشت نهال استفاده کرد
در ادامه این نشست همچنین وزیر آموزش و پرورش گفت: یک معلم بازنشسته بیش از یک میلیون اصله بلوط کاشته است و ما حدود یک میلیون معلم بازنشسته در کشور داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های این افراد برای مشارکت در کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.

یوسف نوری تصریح کرد: این وزارتخانه با ۱۶ میلیون نفر دانش آموز و ۳.۹ میلیون نفر کودکستانی می‌تواند جمعیت بالایی را برای کاشت نهال در کشور مهیا کند.

وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که با خانواده‌ها در ارتباط است، گفت: حدود ۲۴ میلیون خانواده داریم و می‌توانیم از ظرفیت خانواده‌ها برای کاشت نهال با نام «طرح کاشت نهال خانواده» به میزان مدنظر در سال برسیم.وی افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت خیرین هم در کاشت درخت استفاد کنیم، همچنین در ۳۶ کشور مدارسی داریم که می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار