۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

خبر خوش رئیس بانک مرکزی/ اوضاع به زودی بهبود می‌یابد

به گزارش اندیشه معاصر،علی صالح آبادی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در سال جاری دسترسی بانک مرکزی و در مجموع دسترسی سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی بهبود قابل ملاحظه ای داشته است. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: از نظر ورود ارز به کشور در...

خبر خوش رئیس بانک مرکزی/ اوضاع به زودی بهبود می‌یابد

به گزارش اندیشه معاصر،علی صالح آبادی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در سال جاری دسترسی بانک مرکزی و در مجموع دسترسی سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی بهبود قابل ملاحظه ای داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش بینی من این است که در آینده نزدیک اوضاع رو به بهبود خواهد رفت.

وی با اعلام اینکه کل تأمین ارزی که در کشور و برای واردات تمام کالا‌ها صورت گرفته، معادل ۳۶ میلیارد دلار است که بخشی از آن در سامانه نیما و بخشی دیگر نیز از طریق بانکی تأمین شده است. اظهارداشت: این مقدار به مراتب از مجموع ارز تامین شده در سال گذشته بیشتر است.

صالح آبادی تصریح کرد: در سال جاری بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی معادل ۲۲.۴ میلیارد دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.به گفته رئیس کل بانک مرکزی، در سال جاری عرضه ارز در سامانه نیما توسط صادرکنندگان معادل ۲۰ میلیارد دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: تسهیل بازگشت ارز‌های صادراتی از طریق ارائه مشوق‌های صادراتی و ایجاد تبادل مستقیم بین صادرکنندگان و واردکنندگان در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

مطالب مرتبط