۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

خبر خوش دولتی ها از مسکن/ راهکار جدید برای کاهش قیمت مسکن و خانه دار شدنتان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ مجتبی یوسفی درباره ضعیت بازار مسکن در آستانه فصل جابجایی ها و راهکارهای کنترل این بازار، بیان کرد: کنترل بازار مسکن تنها دو راهکار دارد؛ یک راهکار بلند مدت که حمایت از ساخت مسکن اس...

قیمت مسکن 3 اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ مجتبی یوسفی درباره ضعیت بازار مسکن در آستانه فصل جابجایی ها و راهکارهای کنترل این بازار، بیان کرد: کنترل بازار مسکن تنها دو راهکار دارد؛ یک راهکار بلند مدت که حمایت از ساخت مسکن است که باید چه از مردم و چه از انبوه سازان برای ساخت مسکن حمایت شود. همچنین باید منابع مالی لازم برای ساخت مسکن تامین شود و زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن فراهم شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: راهکار کوتاه مدت برای کنترل بازار خرید و فروش و اجاره بهای مسکن نیز این است که سوداگران را از بازار مسکن بیرون کنیم؛ این موضوع با گرفتن پایه های مالیاتی محقق خواهد شد و باید از ابزارهای مالیاتی استفاده شود. اگر قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر معاملات مکرر اجرایی شود می تواند بازار مسکن را از سوداگری خارج کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرف دیگر اتفاقاتی که در چند سال اخیر منجر به کاهش ارزش پول ملی شد، عملا همه بازارها را ملتهب کرد، تصریح کرد: بخشی از تقاضا در بازار مسکن به نیاز باز نمی‌گردد بلکه مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود به خرید مسکن روی می آورند. زمانی که مردم می بینند پول آنها در حال بی ارزش شدن است، سرمایه خود را به بازارهای مختلف می برند که یکی از این بازارها که بیشترین رشد تقاضا را داشته است، بازار مسکن است.

یوسفی در پایان تاکید کرد: پس باید با استفاده از ابزارهای مالیاتی بازار مسکن را از سوداگری خارج کرد و در کوتاه مدت برای حمایت از مستاجران،‌ به این قشر تسهیلات پرداخت شود تا در بلند مدت قانون مصوب مجلس برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن به نتیجه برسد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار