۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸

خبر خوش برای کارگران| حقوق کارگران ۱۰ میلیونی شد؟ / افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران از خرداد ماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از نبض بازار، تکلیف حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ از همان ابتدا در بودجه سال آینده دولت که به مجلس رفت، مشخص بود. شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را با ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال...

خبر خوش برای کارگران| حقوق کارگران ۱۰ میلیونی شد؟ / افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران از خرداد ماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از نبض بازار، تکلیف حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ از همان ابتدا در بودجه سال آینده دولت که به مجلس رفت، مشخص بود. شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را با ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱، به غیر از سایر مزایای مستمر ۵۳،۰۸۲،۸۴۰ ریال تعیین کرد. به این ترتیب حداقل حقوق کارگران از ۴ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان افزایش می‌یابد. حق مسکن کارگران به ۹۰۰ هزار تومان و بن و خوار و بار به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. همچنین پایه سنوات ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد؛ و حق اولاد متناسب با رقم سال قبل با ۲۷ درصد افزایش اضافه می‌شود و مجموع دریافتی حقوق یک کارگر حداقلی بگیر با یک فرزند ۸ میلیون ۴۹ هزار و ۱۱۲ تومان در ماه خواهد بود.

برای سایر سطوح مزدی نیز این افزایش به میزان ۲۱ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت ۲،۵۰۷،۸۸۰ ریال ماهانه خواهد بود.

حقوق کارگران ۱۰ میلیونی شد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش حداقل ۲۷ درصدی حقوق در سال جاری در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی اعمال شده گفت: پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت. این افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط