۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶

خبر خوش برای معلمان ۶ فروردین/ معلمان از حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان برخوردار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید محمد مولوی گفت:  رسیدگی به وضعیت استخدامی کارکنان آموزش و پرورش یکی از مسائلی است که در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار دارد. یکی از اقدامات در این راستا رسیدگی به وضع...

خبر خوش برای معلمان ۶ فروردین/ معلمان از حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان برخوردار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید محمد مولوی گفت:  رسیدگی به وضعیت استخدامی کارکنان آموزش و پرورش یکی از مسائلی است که در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار دارد. یکی از اقدامات در این راستا رسیدگی به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان است.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ درباره اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دولت دوازدهم در اصلاح اساسنامه ترک فعل داشته است و در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت مکلف شده تا سه ماه بعد از تصویب قانون یعنی از خردادماه اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان را به مجلس تحویل دهد.

مولوی با بیان اینکه رضایت کارکنان منجر به افزایش کارآمدی سیستم میشود اعلام کرد: در صندوق ذخیره فرهنگیان اکثر جامعه فرهنگیان دلخوشی از آن‌ها ندارند وضعیت این صندوق در دست بررسی است. اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را به جد در دستور کار داریم تا بعد از این اصلاحیات معلمان از حقوق مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان برخوردار شوند.

خضریان گفت: «لازم است وضعیت عضویت فرهنگیان در صندوق نیز در اساسنامه اصلاح شود. فرهنگیان به عنوان تامین کننده بخش مهمی از سرمایه صندوق می‌بایستی به عنوان سهامدار تلقی شوند و از این طریق در مدیریت صندوق سهیم باشند.»

البته کارگروهی هم در مجلس  برای بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تقویت بنیه مالی فرهنگیان، رفع مشکلات معیشتی آنها، نقش‌ مهمی دارد

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار