۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی / خدمات درمانی جدید تامین اجتماعی رونمایی شد

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی / خدمات درمانی جدید تامین اجتماعی رونمایی شد

 ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری در سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایرنا، میرهاشم موسوی با اشاره به اینکه پس از چند دهه هنوز نتوانسته‌ایم برخی از دستاوردهای انقلاب را برای مردم تببین کنیم، افزود: وقتی به فضای کلی کشور و هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان و بدخواهان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم دشمن در زمینه استفاده از ظرفیت ابزارهای رسانه‌ای در جهت تخریب دستاوردها و ایجاد جو ناامیدی برنامه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: یک وقت دنبال تخریب افراد هستند، یک وقتی هم دنبال وارونه نشان دادن دستاوردها می‌روند و فراتر از آن می‌کوشند هویت انقلابی و اسلامی مردم و به ویژه جوانان را هدف بگیرند. امروز می‌بینیم در شرایطی که کشور و نظام و انقلاب در طول ۴۵ سال دستاوردهایی بزرگ دارد و اقتدار خود را در بسیاری از عرصه‌ها به جهان دیکته کرده، گاه با یک عملیات رسانه‌ای متن کنار می‌رود و حاشیه غلبه پیدا می‌کند و این یکی از قابلیت‌های سحرآمیز رسانه است.

موسوی گفت:‌ البته هر جا واقعیت دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌شود، آنها که نهاد و فطرت بیداری دارند، کاملاً متوجه می‌شوند این دستاوردها چقدر ارزشمند است.

وی تاکید کرد: امروز اگر پنج دستگاه مهم و مؤثر در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه تحقق عدالت داشته باشیم، قطعاً یکی از مهم‌ترین آنها سازمان تأمین‌اجتماعی است. در واقع آنجا که در فضای عمومی ممکن است اشکالاتی در زمینه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی وجود داشته باشد، یکی از بسترهای مهم برای صلح و سازش و پر کردن شکاف اعتماد عمومی می‌تواند رضایت از کارامدی و کفایت خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی باشد.

موسوی گفت: البته این به معنای تاثیرگذاری بر افکار عمومی با اقدامات نمایشی یا دستاوردسازی نیست، بلکه تبیین دستاورهای واقعی که کم هم نیستند می‌تواند این اعتماد عمومی را بسازد.

وی با تاکید بر تبیین درست دستاوردهای واقعی می‌تواند فضاهایی را که دچار جراحت شده ترمیم کند، اظهار داشت: باید تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در مورد امیدآفرینی را به‌صورت جدی در نظر داشته باشیم. یکی از کارهایی که در این باره باید انجام دهیم این است که نقاط قوت و ضعف را بدون بزرگ نمایی دستاوردها و انکار مشکلات، تبیین کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه شفافیت یک عنصر مهم در اطلاع‌رسانی است، گفت: باید پستی و بلندی‌ها را با هم نشان بدهیم و تلاش کنیم آنجایی را که مشکلی وجود دارد ترمیم کنیم. در دوره‌ای هستیم که هیچ چیز مخفی نمی‌ماند و بنابراین نمی‌توان یک‌طرفه و غیرواقعی دستاوردسازی کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: یکی از اشکالات در اطلاع‌رسانی، یک سویه بودن اطلاع‌رسانی است. ارتباط با افکار عمومی باید دوسویه باشد و ارزیابی دقیقی داشته باشیم که آیا آنچه که در قالب خبر به مردم عرضه می‌کنیم، به همان شکل که مدنظر ماست، به مردم و افکار عمومی منتقل می‌شود یا آنچه در افکار عمومی، از پیام ما درک و فهم می‌شود مغایر آن چیزی است که درنظر داشته‌ایم. در این صورت باید ببینیم موانع انتقال پیام به مردم چیست و این موانع را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در حوزه‌های مختلف گفت: دشمنان برای تأثیرگذاری بر مردم و وارونه جلوه دادن دستاوردها، از شبکه‌سازی گسترده استفاده می‌کنند. در جریانات اخیر دیدیم که یک شایعه یا یک خبر وارونه که در یک شبکه معاند پخش می‌شد، بلافاصله در شبکه‌ای عظیم از کانال‌های فعال در پیام‌رسان‌های مختلف بازنشر می‌شود. روابط‌عمومی‌ها هم باید برای انتقال پیام به مخاطبان به موضوع شبکه‌سازی توجه ویژه داشته باشند.

موسوی با اعلام اینکه برخی اخباری که درباره شرایط سازمان تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود، اخبار غیرواقعی است، گفت: یکی از چیزهایی که در فضای رسانه‌ای به نحو بسیار پربسامد مطرح می‌شود، بزرگ نمایی در زمینه ابعاد چالش نابرابری منابع و مصارف در تأمین‌اجتماعی و ایجاد نگرانی نابجا در مورد آینده استمرار خدمات این سازمان است. هرچند مشکلاتی در زمینه تأمین نقدینگی و نابرابری منابع و مصارف وجود دارد، اما این بحران‌ها قابل کنترل است و در بلند مدت هم در صورت برنامه‌ریزی درست و با رویکرد تحولی، می‌توان آینده سازمان تأمین‌اجتماعی را با قاطعیت تضمین کرد؛ اما برخی دوست دارند ته دل مردم را خالی کنند و نگرانی و ناامیدی ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر ضرورت پیگیری رویکرد خلاقانه در ارتباط با مخاطبان و برنامه‌های اطلاع‌رسانی، افزود: رویکردهای نوین و خلاقانه، کلید اثربخشی فعالیت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی است. توفیق در طرح پوشش فراگیر بیمه‌ای که از ابتدای دوره مدیریتی جدید در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گرفته، جز از طریق فعالیت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی خلاقانه و ابتکاری، امکانپذیر نبود.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان خدمت‌محور است. در حوزه کسب‌وکار در کنار کارآفرینان و کارفرمایان و در خدمت آنها هستیم. همچنین خدمات سازمان تضمین‌کننده معیشت بیمه‌شدگان در رویدادهایی چون بیماری، بیکاری، پیری و ازکارافتادگی است و در حوزه درمان هم دسترسی بیمه‌شدگان و بازنشستگان به خدمات سلامت را تضمین می‌کنیم. اما آیا جامعه و مخاطبان هم ما را به عنوان یک سازمان حامی کارگر و کارفرما می‌شناسند و همین فهم از سازمان تأمین‌اجتماعی در فضای عمومی وجود دارد؟

ارایه روزانه یک میلیون درمان سرپایی و ۱۳هزار خدمت بستری به بیمه شدگان تامین اجتماعی

موسوی گفت: در بخش خدمات درمانی، روزانه یک میلیون مورد درمان سرپایی و بیش از ۱۳ هزار مورد خدمت بستری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود. همه باور داریم که تأمین‌اجتماعی واقعاً یک سازمان خدمت‌محور کرامت‌مدار است. اما آیا مخاطبان هم چنین فهم و شناخت و تجربه‌ای نسبت به نقش و جایگاه تأمین‌اجتماعی دارند؟ باید به دقت بررسی کنیم که چرا بخشی از افکار عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی را مانع می‌داند تا تسهیل‌گر.

وی ادامه داد: بخشی از این به اشکالاتی برمی‌گردد که در خدمات و سازوکارهای خود داریم و باید اصلاح کنیم. بخشی هم ذهنیت‌های از پیش ساخته شده است که فکر می‌کنند تأمین‌اجتماعی به عنوان مانع ایستاده و همه باید از روی این مانع بپرند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به‌موقع یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه شود، گفت: برخی مواقع با افکار عمومی صحبت می‌کنیم و خوب هم صحبت می‌کنیم، اما به‌موقع صحبت نمی‌کنیم. روابط‌عمومی سازمان باید در حوزه تحلیل پیشگیرانه افکار عمومی بیش از پیش فعالیت داشته باشد. افکار عمومی باید ساخته شود و این ساختن افکار عمومی از منظر واقعی باید صورت بگیرد نه در قالب عملیات روانی، چون در سنت دینی ما عملیات روانی ابتدا به ساکن مجاز نیست.

موسوی افزود: روابط‌عمومی‌ باید در خدمت اهداف سازمان و خدمت و مأموریت و حکمرانی تأمین‌اجتماعی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد نه روابط‌عمومی مدیرعامل یا مدیران واحدها. باید با شناخت ظرفیت‌ها، برای حضور در رسانه‌های رسمی و رسانه‌های غیررسمی و نیز ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم و مخاطبان، برنامه‌ای مشخص و هدفمند داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ارتباطات و اطلاع‌رسانی تنها منحصر به این نیست که مدیر در اتاق خود بنشیند و از ابزارهای رسانه‌ای برای ارتباط با مردم استفاده کند؛ بلکه گاهی هم باید به میان مردم و مخاطبان رفت. یک بخش مهم و اثرگذاری از ارتباطات و اطلاع‌رسانی، ارتباطات چهره به چهره است.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای به سبب همکاری و همراهی با این سازمان در تبیین دستاوردها و اطلاع‌رسانی طرح‌ها و برنامه‌های سازمان تشکر و قدردانی کرد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

فاطمه کلبعلی

۱۳ خرداد ۱۴۰۲


با سلام و احترام اینجانبه در اواسط ۶۰ به علت فوت همسرم حضانت سه فرزند یتیمم را از دادگاه گرفتم ، در سال ۷۰ بصورت قراردادی در استاتداری مشغول بکار شدم ، سی سال خدمت کردم ، در طی مدت خدمتم به علت قراردادی بودنم حتی هزینه ازدواج به فرزندانم ندادند و حالا که بازنشست تامین اجتماعی هستم نه حق اولاد و نه حق عائله‌مندی به من تعلق نمیگیرد . محبت فرمائید به سرپرستان خانوار هم حق عائله مندی پرداخت کنید . ممنون و سپاسگزارم

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار