۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

خبر خوش آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان/ واریزی جدید در راه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مساله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است. داود منظور درباره اصلاح ...

رتبه بندی و اعتراضات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مساله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.

داود منظور درباره اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، افزود: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبه بندی معلمان دیگر مسئله بر زمین مانده‌ای نداریم.

معاون رئیس جمهور در خصوص اعتراض برخی معلمان به آیین نامه و اجرای قانون رتبه بندی اظهار داشت: این اعتراضات طبیعی است چراکه نظام آموزش و پرورش دستورالعملی داشته و طبقه‌بندی‌ها بر اساس آن انجام شده اما ممکن است افرادی نسبت به رتبه خود اعتراض داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز باید سعی کنیم، کیفیت آموزش در مدارس دولتی ارتقا یابد و با توجه به اینکه انگیزه بیشتری در معلمان به واسطه اجرای رتبه بندی معلمان ایجاد شده، تلاش خواهیم کرد با استانداردسازی های‌ جدیدی که در آموزش و پرورش وجود دارد، مسائل معلمان و مدارس را حل کنیم.

وی تصریح کرد: تمرکز ما به این سمت است که با بهره‌ور کردن منابعی که دولت صرف آموزش و پرورش می‌کند، نتیجه بهتری بگیریم؛ منابع مالی که صرف آموزش و پرورش می‌شود بیش از همه دستگاه‌ها است و تلاش داریم با تجهیز بهتر مدارس، افزایش سطح کیفی آموزش در طول سال‌های برنامه توسعه، نسبت به ارتقاء آموزش اقدام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: نکته مهم این است که بخشی از بدهی‌هایی که از گذشته وجود داشته را تسویه کنیم، در قانون بودجه برای جبران بدهی‌ها منابعی پیش بینی شده که البته بخشی از این بدهی‌ها حسابرسی‌ شده نیست و ذی حساب‌های مربوط باید ارقام مربوطه را تأیید کند، از سوی دیگر تیم سازمان برنامه هم موارد را بررسی می‌کند و قطعا مواردی که مورد تأیید دو طرف باشد، حتما جبران می‌شود.

منظور اضافه کرد: بخشی از بدهی‌های آموزش و پرورش به معلمان به ویژه برای تصحیح اوراق سال گذشته و کلاس‌های فوق برنامه دوران کرونا با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسویه شد و همچنین در روز معلم نیز یک میلیون تومان هدیه پرداخت شد که همین رقم با توجه به حضور حدود یک میلیون معلم و کارمند در آموزش و پرورش رقمی یک هزار میلیارد تومانی برای دولت بار مالی داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و ما اعتقاد داریم اگر قرار است، توسعه‌ای برای کشور رخ دهد، قطعا مسیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانش آموزان هستند که به آنها توجه خواهیم کرد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار