۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

خبر جدید مستمری معلولان بهزیستی امروز ۸ فروردین/ واریز ۹۱۰ هزار تومان برای هر نفر

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال جدید افزایش خواهد یافت.

خبر جدید مستمری معلولان بهزیستی امروز ۸ فروردین/ واریز ۹۱۰ هزار تومان برای هر نفر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مستمری بهزیستی و کمیته امداد در سال گذشته به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان بود که امسال مبلغ مستمری به ۹۱۰ هزار تومان رسیده است؛ بنابراین با افزایش ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۳ یک مددجوی بهزیستی و کمیته امداد ۹۱۰ میلیون تومان ویک خانواده ۲ نفره نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

این مبلغ همین طور به نسبت تعداد اعضای خانواده افزایش پیدا می‌کند؛ و خانواده ۵ نفره حدودا نزدیک به ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

واریزی‌های تازه از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر گفت: هزار و ۸۹۷ سما کارت بین معلولان شدید و خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر توزیع شده است.

حیدر عزیزنژاد افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر استفاده افراد دارای معلولیت از بلیت نیم بها از سامانه‌های حمل و نقل هوایی و دریایی به صورت نیم بها تعداد ۱۸۹۷ عدد سما کارت جهت توان خواهان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در بین ۱۰ شهرستان استان بوشهر توزیع شد.

وی گفت: بر اساس این قانون، استفاده معلولان شدید و خیلی شدید از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی هوایی و دریایی با استفاده از مبلغی که از سوی سازمان بهزیستی کشور به حساب کارت آنان واریز می‌شود به صورت سالانه می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از واریز یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان آسیب‌دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین خدرویسی با اعلام این خبر، گفت: مددجویانی تحت حمایت کمیته امداد که در سیل استان سیستان و بلوچستان دچار آسیب شده‌اند، یک ماه مستمری به عنوان کمک معیشت فوق‌العاده دریافت کردند.

وی با اعلام اینکه مبلغ مستمری فوق‌العاده مددجویان متناسب با تعداد اعضای خانواده تحت پوشش آن‌ها متفاوت است، افزود: این مستمری به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در شهرستان‌های سیل‌زده دشتیاری، راسک، پلان و قصرقند در استان سیستان و بلوچستان واریز شد.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، برای خانواده‌های تک نفره۷۷۰ هزارتومان، ۲ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۳ نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۹۶۰ هزارتومان، ۵ نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان واریز شده است. /ایسنا

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط