۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

خبر بد برای افرادی که قبلا مبتلا به بیماری کرونا شدند!

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: کشورهایی که سویه اومیکرون را شناسایی کردند اعلام می کنند افرادی که قبلاً مبتلا به کرونا شدند بیشتر در معرض خطر هستند و باید مراقب باشند.

خبر بد برای افرادی که قبلا مبتلا به بیماری کرونا شدند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آقای محمدمهدی گویا در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر ۲۱ چهارشنبه شب شبکه یک سیما افزود: سویه اومیکرون در آزمایشگاه شناسایی و تا به حال نزدیک به ۲۰۰ مورد در کشورهای مختلف تشخیص داده شده است.
وی ادامه داد: هنوز نمی توان درباره علائم این ویروس و بیماری صحبت کرد ولی علائم آن تقریباً شبیه بیماری کوویدـ۱۹ است که تاکنون مشاهده کرده ایم اما یک تفاوت جزئی وجود دارد که کشورهایی که این سویه را شناسایی کردند اعلام می کنند افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شدند بیشتر در معرض خطر هستند و باید مراقب باشند.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین تمهیدی که برای این موضوع به کار گرفتیم تشخیص آزمایشگاهی این سویه ویروس است که کار بسیار پیچیده ای است و با فناوری جدید توانستیم سریع تر این ویروس را شناسایی کنیم؛ البته کنترل مرزها را خیلی جدی دنبال می کنیم که اجازه ندهیم افرادی که مشکوک می باشند وارد کشور شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است افزود: این شرایط یکی از بزرگترین نقاط ضعف کنترل کوویدـ۱۹ است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: هنوز مشخص نیست واکسن های تزریقی کرونا در کشور تا چه میزان در برابر سویه اومیکرون مقاوم هستند.
وی افزود: در حال حاضر تزریق ۵۰ درصدی واکسن و ۵۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تغییر رنگ بندی شهرها شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط