۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶

خبر آموزش و پرورش درباره معلمان این منطقه + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فارس؛ جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمی...

خبر آموزش و پرورش درباره معلمان این منطقه + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فارس؛ جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی امام جمعه شهرستان پلدشت، حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و بهنام امیریان معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

احمد محمودزاده در این جلسه گفت: ظرفیت‌های منطقه و وزارتخانه برای رفع مشکلات اساسی در بستر شوراهای آموزش و پرورش تجمیع می‌شود و هدف از سفر به منطقه، تدوین نقشه راه مشترک بین منطقه آزاد و وزارتخانه برای ارتقای نظام آموزش است.

وی افزود: هدف و فلسفه ایجاد مناطق آزاد، اقتصادی و تجاری است ولی اگر به تاریخ نگاه کنیم به نوعی در بیان و سخنان مسؤولان تراز اول کشوری به وفور می‌شنویم که تحقق عدالت و پیشرفت اقتصادی بدون نقش آفرینی فرهنگی امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، رشد جایگاه اقتصادی کشور را نیازمند نقش‌آفرینی فرهنگ توصیف کرد و ادامه داد: هر توسعه‌ای بدون فرهنگ معیوب است لذا تقویت مناطق آزاد با پرداختن به مسأله تعلیم و تربیت امکان‌پذیر است.

محمودزاده بیان داشت:‌ در عصر صنعتی و فراصنعتی، آموزش و پرورش مهم‌ترین منبع تأمین نیروی انسانی است به طوریکه همگان واقفند بزرگترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی محصول آموزش و پرورش است و آینده کشور در کلاس‌های درس دانش آموزان و معلمان رقم می‌خورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش دربخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های زیرساختی و فرهنگی و تربیتی داشته و همین باعث تشدید دشمنی دشمنان انقلاب است.

محمودزاده گفت:‌ شوراهای آموزش و پرورش نهاد قدرتمند و تصمیم‌گیر در سطح بومی، محلی و بستر ورود به مسائل آموزشی با استفاده از خرد جمعی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از مشارکت ۸ هزار میلیاردی خیرین در احداث مدرسه خبر داد و گفت: ۴۰ هزار خیر در ایجاد زیرساخت‌ها و نوسازی و تجهیز مدارس ایفای نقش کرده‌اند

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار پررنگ شدن نقش خیرین، واقفان، گروه‌های جهادی و مردمی شد و اظهار داشت: در دسترس ترین موضوع مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، همین شوراهای آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار