۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

خاطرات با نمک علی بیرو را از دست ندهید!

دروازه‌بان تیم ملی ایران با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، خاطرات جالب و بانمکی را به زبان آورد.

نقل و انتقالات پرسپولیس | مشت کوبنده این لژیونر به تیم های لیگ برتری / آمادگی پرسپولیس برای پذیرش این فوق ستاره

علیرضا بیرانوند گلر تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی خاطرات جالب و بامزه‌ای از دوران فعالیت خود بازگو کرد و توضیحاتی درباره شرایط تیم ملی با حضور امیر قلعه‌نویی داد.

مشروح این گفت‌وگو‌ را بخوانید:

*من روی بینی‌ام تعصب دارم
بارها در صفحه‌شخصی‌ام در اینستاگرام نظرسنجی گذاشتم که بینی‌ام را عمل کنم یا نه اما همه گفتند نه. حتی یک دکتر به من گفت که دماغت را عمل کنم و من پاسخ دادم باید به من پول بدهی چون معروف می‌شوی و همه پیش تو می‌آیند. من روی این بینی‌ام تعصب دارم. (با خنده)

*پرسپولیس قهرمان شود، ۱۰ آهنگ لری می‌خوانم

همه شوخی‌هایی که با من می‌شود، بامزه است. زیاد با من شوخی کردند. حتی صدای من خوب است اما به خاطر هوادارانمان نمی‌خواهم بخوانم، چون پرسپولیس الان با صدر جدول فاصله دارد و هواداران ناراحت هستند اما من قول می‌دهم اگر قهرمان شویم می‌آیم و در تلویزیون ۱۰ تا آهنگ محلی می‌خوانم.

*خاطرات بانمک انگلیسی صحبت کردن با علی بیرو…
در یک بازی بود که داور بی‌مورد خطا گرفت و من می‌خواستم او را صدا بزنم refree اما به ذهنم نرسید و او را coach خطاب کردم. وسط زمین فرشاد احمدزاده به من گفت با کی کار داری؟ واقعا زبان یاد گرفتن سخت است و این دردسری بود که در پرتغال داشتم. من حتی در صحنه‌ای ‌lets go به معنی بزن بریم را «لس ا باو» بیان کردم. پیش از جام ملت‌های استرالیا هم در آستانه انتخاب تیم ملی بودیم و از حدود ۴۰ نفر می‌خواستند ۲۳ نفر را برای جام ملت‌ها انتخاب کنند. کارلوس کی‌روش زمانی که می‌خواست با بازیکنان خداحافظی کند کلمه see you یعنی می‌بینمت را به کار می‌برد. او به من و وحید امیری این کلمه را گفت. وحید آمد به من گفت چی به تو گفت؟ من گفتم به من گفت see you. وحید گفت به من هم این کلمه را گفت. من به وحید گفتم یعنی چی؟ وحید گفت نمی‌دانم. من هم از مسعود شجاعی معنی آن را جویا شدم و مسعود گفت یعنی می‌بینمت. چه کسی این حرف را به تو گفته است؟ گفتم هیچ کس! بعد از آن هم به وحید امیری گفتم چیز خاصی نیست. کی‌روش گفته شما را می‌بینم!

*به آقا یحیی گفتم قرارداد این مربی را ۵ سال تمدید کنید
بیرانوند در رابطه با تمرین زیر نظر وسلی ننکا گفت: او یک مربی حرفه‌ای است و تا الان زحمت زیادی کشیده است. به رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی گفتم و خواستم که قرارداد او تا پنج، شش سال دیگر تمدید شود. او خیلی وقت می‌گذارد و از پایه رشد می‌دهد. این اولین بار است که دو دروازه‌بان جوان داریم. دو دروازه‌بان جوان خوب داریم چون ننکا واقعا برای آن‌ها وقت می‌گذارد.

*از حضور آقای قلعه‌نویی همه خوشحال هستند
بیشتر پیشکسوتان و مردم از حضور آقای قلعه‌نویی خوشحال شدند. باید فرصتی به مربیان ایرانی داده می‌شد. مطمئنم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. اینکه او چند بازیکن ۲۰ ساله دعوت می‌کند، نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. اینکه بازیکنان ۲۰ سال ما به تیم دعوت می‌شود، انگیزه می‌شود که جوانان خودشان را نشان دهند. ما هم کمک می‌کنیم اتفاقات خوبی برای تیم ملی و قلعه‌نویی بیفتد.

*حالا سرمربی‌ای داریم که با ما به ایران بازمی‌گردد
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در مورد چند دستگی بازیکنان تیم ملی برای انتخاب مربی گفت: این همدلی وجود داشت. ما سرباز کشور هستیم و برای پرچم ایران تلاش می‌کنیم. همیشه همدلی بین بازیکنان بوده و با انتخاب قلعه‌نویی بیشتر هم می‌شود. پیش از این مربی خارجی بود و پیش خودمان می‌گفتیم به ایران برویم باید جواب مردم را بدهیم اما الان سرمربی شخصی است که با ما به ایران برمی‌گردد. این نشان می‌دهد ما می‌توانیم پشت هم باشیم. من دوست دارم این جام ملت‌ها را با قهرمانی به پایان برسانیم.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار