۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

حمله شدید بنیانگذار تلگرام به اکوسیستم بسته اپل

به گزارش اندیشه معاصر؛ دوروف این اظهارات را در کانال عمومی تلگرام خود در ۱۹ مه در واکنش به تحقیقات اخیر روزنامه نیویورک تایمز از روابط اپل با چین و مشارکتش در کنترل گسترده و سانسور دولت این کشور مطرح کرد. موسس تلگرام نوشت: اپل در پیگیری م...

حمله شدید بنیانگذار تلگرام به اکوسیستم بسته اپل

به گزارش اندیشه معاصر؛ دوروف این اظهارات را در کانال عمومی تلگرام خود در ۱۹ مه در واکنش به تحقیقات اخیر روزنامه نیویورک تایمز از روابط اپل با چین و مشارکتش در کنترل گسترده و سانسور دولت این کشور مطرح کرد.

موسس تلگرام نوشت: اپل در پیگیری مدل کسب و کار خود که مبتنی بر فروش بسیار گران سخت افزار قدیمی به مشتریانی است که در اکوسیستم این شرکت حبس شده اند، بسیار کارآمد بوده است. هر بار که از آیفون برای تست اپلیکیشن iOS تلگرام استفاده می کنم، حس می کنم به دوران قرون وسطی پرت شده ام. نمایشگر ۶۰ هرتزی آیفون نمی تواند با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی گوشیهای اندرویدی مدرن که از انیمیشنهای روانتری پشتیبانی می کنند رقابت کند.

دوروف افزود: بدترین قسمت درباره فناوری اپل دستگاههای قدیمی نیستند بلکه این است کاربرانی که آیفون دارند، برده دیجیتالی اپل هستند. شما فقط اجازه دارید از اپلیکیشنهایی استفاده کنید که اپل اجازه می دهد از طریق فروشگاه اپ استور نصب کنید و تنها می توانید از آی کلود اپل برای تهیه نسخه پشتیبان اطلاعاتتان استفاده کنید. عجیب نیست که رویکرد خودکامه اپل مورد تمجید حزب کمونیست چین واقع شده که به لطف اپل اکنون کنترل روی اپلیکیشنها و دیتای همه شهروندانی که آیفون دارند را کامل کرده اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اندروید سنترال، تلگرام یکی از بهترین اپلیکیشنهای پیام رسان در اندروید و بسیار مشابه سیگنال است. این سرویس پیام رسان بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و اخیرا پس از اقدام واتس اپ فیس بوک در تغییر شرایط حریم خصوصی که باعث نارضایتی کاربران شده، شاهد افزایش شمار کاربرانش بوده است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار