۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳

حمله تروریستی در مسکو/ دستکم ۱۵ کشته در حادثه تیراندازی

منابع امنیتی روسیه از وقوع تیراندازی گسترده، انفجار و آتش سوزی در یک تالار موسیقی در شهر مسکو پایتخت این کشور خبر می دهند که تاکنون دستکم ۱۵ کشته بر جا گذاشته است.

انفجار مسکو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، منابع امنیتی روسیه از تیراندازی در یک تالار موسیقی در زمان برگزاری کنسرت در شهر مسکو خبر دادند.

منابع روس با انتشار تصاویری گزارش دادند که دستکم سه مرد نقابدار در تالار منطقه کورکاس با سلاح‌های خودکار به سمت جمعیت تیراندازی می‌کنند. در این تصاویر دیده می‌شود که پشت سر عناصر مسلح، افرادی در ورودی قرار دارد که اکثر آنها کشته شدند.

یک منبع امنیتی در این باره گفت: حداقل سه فرد مسلح با لباس شبه نظامیان، به طبقه همکف تالار منطقه کورکاس حمله کردند و با سلاح‌های خودکار اقدام تیراندازی کردند. پس از آن به گفته وی، افراد مسلح نارنجک یا بمب آتش زا پرتاب کردند که باعث آتش سوزی در تالار شد.

بنابراین گزارش، افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی روی زمین دراز کشیدند، آنها دستکم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به فرار کرده و بسیاری از آنها موفق شدند خارج شوند.

بنابر آخرین گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ نفر در تالار کورکاس مبحوس شده و آتش سوزی منجر به تحریب بخشی از سقف شده است.

یک منبع امنیتی در گزارشی تکمیلی درباره این رخداد تروریستی عنوان کرد: پنج فرد مسلح با مسلسل به بازدیدکنندگان تالار کورکاس که به گوشه‌ای رانده شده بودند شلیک کرده اند که در ابتدا حداقل ۱۵ نفر کشته شده اند.

به گزارش منابع روس برای بازداشت تروریست‌ها، تمام نیروهای ممکن، از جمله نیروهای امنیتی در مسکو، به محل اعزام شده‌اند. همچنین سرویس‌های امنیتی در حالت آماده باش قرار گرفته و فرماندار منطقه مسکو وروبیوف نیز به محل تیراندازی رفته و یک ستاد عملیاتی را سازماندهی کرده است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط