۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

حریف بعدی ایران در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۲۳ کیست؟ + نتایج بازی‌ ها

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف سوریه می‌رود.

حریف بعدی ایران در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۲۳ کیست؟ + نتایج بازی‌ ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پیروزی شیرین ۲ بر یک ایران مقابل امارات حکم به صعود ملی‌پوشان کشورمان به‌عنوان صدرنشین گروه C مسابقات داد. شاگردان امیر قلعه نویی با ۹ امتیاز کامل این مرحله موفق شدند از گروهشان صعود کنند و حالا در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه بروند.

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، چهار تیم برتر سوم در جداول گروه‌های شش گانه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها خواهند شد که صعود تیم فلسطین از گروه C پشت سر ایران و امارات قطعی شد و با توجه به پیروزی تیم ملی سوریه مقابل هند، سوری‌ها نیز توانستند منجر به حذف چین از گروه A و قطعی کردن صعودشان شوند.

تیم ملی سوریه اولین مسابقه خودش در جام را با تساوی بدون گل مقابل ازبکستان شروع کرد و در ادامه با یک گل برابر استرالیا شکست خورد تا همه چیز به بازی آخر بکشد. در گام آخر هم سوری‌ها موفق شدند با تک گل عمر خربین هندوستان را از پیش‌رو بردارند و به مرحله بعدی بازی‌ها صعود کنند.

همچنین در صورتی‌که حذف تیم سوم گروه A و صعود تیم سوم از گروه B به‌طور هم‌زمان اتفاق بیفتد، تیم ملی ایران به‌عنوان صدرنشین گروه C باید به مصاف تیم سوم از گروه دوم برود که سوریه خواهد بود.

باتوجه به اتفاقات به‌وجود آمده، شاگردان امیر قلعه‌نویی باید از ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه (۱۱ بهمن ۱۴۰۲) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف تیم ملی سوریه بروند و برای راهیابی به دور یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تلاش کنند.

ایران باید در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل برنده بازی صدرنشین گروه E و تیم دوم گروه B قرار بگیرد. تیم اول گروه E از بین اردن و کره جنوبی انتخاب خواهد شد و تیم دوم گروه B هم به احتمال زیاد ژاپن خواهد بود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط