۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳

وزیر صمت خبر داد:

حرکت لشکر خودروها به سمت بازار/ بازار خودرو پیش از عید آرام می گیرد؟

وزیر صمت در خبری جدید اعلام کرد حدود ۱۲ هزار دستگاه خودرو روی کشتی به سمت کشور در حال حرکت هستند و به زودی محصولات برندهای جهانی خودروساز در مسیر بازار خودرو کشور قرار خواهند گرفت.

حرکت لشکر خودروها به سمت بازار/ بازار خودرو پیش از عید آرام می گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،عباس علی آبادی در بخش دیگری از سخنانش به چالش های ورود خودروهای به کشور اشاره می کند و می گوید محدودیت ها و مشکلاتی در مسیر ورود خودرو وجود دارد که قابل انکار نیست اما روند واردات خودرو رو به جلو و امیدوار کننده است.

آن طور که وزیر صمت گفت حول و حوش دو تا سه هزار دستگاه خودروی وارداتی در بنادر کشور حاضر هستند و به تدریج در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وزارت صمت بعد از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو در شهریور ۱۴۰۱ به دنبال این بود تا از مسیر واردات خودرو بتواند بازار خودروی کشور را مدیریت کند.

البته مدیریت بازار خودرو بیش از آنکه به دلیل حضور گسترده خودروهای وارداتی اتفاق بیفتد با اهرم شعار درمانی مدیران صمت پیگیری شد.

وزارت صمت وقتی متوجه شد که جاده ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز چندان هموار نیست تلاش کردند با شعار درمانی و وعده درمانی بازار خودرو و متقاضیان خودروهای واردتی را به نوعی در انتظار نگه دارند بلکه شرایط واردات خودرو تغییر کند.

اگر اظهارات علی آبادی را ملاک قرار دهیم واردات ۱۲ هزار دستگاه خودرو به زودی نهایی شود و این تعداد خودرو بعلاوه حدود سه هزار دستگاه خودرویی که در بنادر حاضر هستند می توانیم بگوییم لشکر خودروهای وارداتی در روزهای پایانی سال جاری بازار خودرو را به قرق خود در خواهند آورد. عرضه حدود ۱۵ هزار دستگاه خودروی وارداتی بعلاوه حدود پنج هزار دستگاهی که تا پایان دی امسال به از گمرک ترخیص شده اند جمع خودروهای خارجی حاضر در بازار را به حوالی ۲۰ هزار دستگاه می رساند.

البته بازار خودرو بیش از این تیراژ عطش حضور محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز را دارد اما اگر مدیران صمت بتوانند این ذهنیت را در بازار خودرو ایجاد کنند که روند خودروهای خارجی شاید در حال حاضر کُند باشد اما قطع نخواهد شد و در یک بازه زمانی مشخص به تدریج سرعت می گیرد.

این ذهنیت در بازار خودرو می تواند کمک کند آبی بر آتش نوسانات قیمتی ریخته شود و اجازه ندهد تا قیمت خودروها قله های جدید را فتح کنند.

بازار خودرو هر چه به پایان سال نزدیک تر می شود به سمت نوسانی شدن حرکت می کند و مدیران صمت در این مقطع زمانی باید با سرعت دادن به ترخیص و عرضه خودروها از گمرک شرایط را به گونه ای رقم بزنند که اجازه شعله کشیدن آتش قیمت ها در بازار خودرو را ندهد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط