۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲/ مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۷ اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲/ مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۷ اردیبهشت را در اندیشه معاصر بخوانید.جدول مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ منتشر ...

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1402

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲/ مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۷ اردیبهشت را در اندیشه معاصر بخوانید.جدول مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه، می‌توان گفت، مقدار پولی است که ماهانه، به طور مستمر و تا پایان عمر، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، تعلق می‌گیرد. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگان۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشوری کمتر می‌باشد.

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت‌ها بوده است. مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است، زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است. تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می‌شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید. بر این اساس، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۲

مبنای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران و حقوق بازنشستگانوی ادامه داد: عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و مطابق مصوبه هیئت مدیره محترم صندوق از محل سود سرمایه‌گذاری صندوق تامین شده است.

شریعتی گفت: کلیه مستمری‌بگیرانی که تاریخ اجرای احکام مستمری آن‌ها تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ است مبلغ ۷ میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق گردیده‌اند ۵۰ درصد مبلغ تعیین شده پرداخت گردیده است، لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهند شد.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱، ۳۵،۰۰۰،۰۰۰، ۵۵،۸۰۰،۰۰۰،

۲، ۳۷،۰۰۰،۰۰۰، ۵۵،۸۰۰،۰۰۰، ۵۰.۸%

۳، ۴۰،۰۰۰،۰۰۰، ۵۵،۸۰۰،۰۰۰، ۳۹.۵%

۴، ۴۳،۰۰۰،۰۰۰، ۵۵،۸۰۰،۰۰۰، ۲۹.۸%

۵، ۴۶،۰۰۰،۰۰۰، ۵۷،۱۰۰،۰۰۰، ۲۴،۱%

۶، ۵۰،۰۰۰،۰۰۰، ۶۱،۵۰۰،۰۰۰، ۲۳،

۷، ۵۵،۰۰۰،۰۰۰، ۶۷،۰۰۰،۰۰۰، ۸، ۶۰،۰۰۰،۰۰۰، ۷۲،۵۰۰،۰۰۰، ۲۰.۸%

۹، ۶۵،۰۰۰،۰۰۰، ۷۸،۰۰۰،۰۰۰، ۲۰%

۱۰، ۷۰،۰۰۰،۰۰۰، ۸۳،۵۰۰،۰۰۰، ۱۹.۳%

۱۱، ۷۵،۰۰۰،۰۰۰، ۸۹،۰۰۰،۰۰۰، ۱۸.۷%

۱۲، ۸۰،۰۰۰،۰۰۰، ۹۴،۵۰۰،۰۰۰، ۱۸.۱%

۱۴، ۹۰،۰۰۰،۰۰۰، ۱۰۵،۵۰۰،۰۰۰، ۱۷.۲%

۱۵، ۹۵،۰۰۰،۰۰۰، ۱۱۱،۰۰۰،۰۰۰، ۱۶.۸%

۱۶، ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰، ۱۱۱،۶۵۰،۰۰۰، ۱۶.۵%

۱۷، ۱۱۰،۰۰۰،۰۰۰، ۱۲۱،۰۰۰،۰۰۰، ۱۰%

۱۸، ۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰، ۱۳۲،۰۰۰،۰۰۰، ۱۰%

۱۹، ۱۴۰،۰۰۰،۰۰۰، ۱۵۴،۰۰۰،۰۰۰، ۱۰%

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد. بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حداقل حقوق کارگران همان سال کمتر نباشد. به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با رعایت مصوبات شورای عالی کار میزان دریافتی این دسته نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و با حداقل ۵۷.۴ درصد افزایش رو به رو شده است. همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود. بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

ردیف مبلغ بر مبنای ریال

حق معیشت ۲،۰۰۰،۰۰۰
حق عائله‌مندی ۳،۷۰۰،۰۰۰

حق اولاد ۹۷۰،۰۰۰

حق مسکن ۱،۵۰۰،۰۰

بر این اساس به نظر میرسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به صورت عرفی و مطابق قوانین سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد.

 

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد + مشاهده فیش حقوقی (۱۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲)

 

بازنشستگان تامین اجتماعی از صدور فیش‌های حقوقی اردیبهشت خبر دادند. به گفته‌ آن‌ها فیش‌های حقوقی اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه‌‌ مربوطه قابل رؤیت است. بازنشستگان می‌گویند هنوز احکام حقوقی جدید قابل رؤیت نیست.

به گفته بازنشستگان، افزایش حقوق سال جدید و باقی‌مانده متناسب‌سازی (برای مشمولان) در فیش‌های اردیبهشت اعمال شده است.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: در مورد حق عائله مندی نیز صحبتی با معاونت سازمان تامین اجتماعی داشتیم. حق عائله مندی، منطبق با آنچه بازنشستگان دولتی می‌گیرند نیست، اگر قرار است حق عائله مندی را پرداخت کنید متناسب با مصوبه‌ی دولت این کار را انجام دهید.

وی گفت: طبق مصوبه‌ی ترمیم حقوق، دولت حق عائله‌مندی را برای کارمندان و بازنشستگان خود افزایش داد به گونه‌ای که بازنشستگانِ کف بگیر تأمین اجتماعی ۹۰۰هزار تومان از بازنشستگان دولتی عقب‌تر هستند. اراده‌ی معاونت سازمان را بر این دیدم که در این خصوص کاری انجام دهد. البته مناقشاتی بر سر این موضوع وجود دارد، اما به هر حال گفته شده قرار است بازنگری‌ای در خصوص حق عائله‌مندی صورت بگیرد.

نحوه مشاهده احکام فیش بازنشستگان تامین اجتماعی

 

مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان کشوری: از دائمی شدن همسان‌سازی تا اصلاح احکام

به گفته‌ی بازنشستگان، دائمی شدن همسان‌سازی حقوق، اجرای متناسب‌سازی حقوق و تعیین تکلیف ۹هزار میلیاد تومان تخصیصی دولت به صندوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تعیین تکلیف آیین‌نامه اجرایی آن که تاکنون در دولت مسکوت مانده است، تجمیع بیمه‌های موجود در قالب بیمه درمانی جامع و کامل، احیای مجمع یا شورای عالی کانون‌های بازنشستگان کشوری، اصلاح و تصویب اساس‌نامه صندوق و تبدیل صندوق به سازمان بازنشستگی بخشی از مسائل مطرح شده در این نشست بود.

بازنشستگان مطالبات دیگری چون افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان، وام ضروری و سفر و هچنین افزایش کمک هزینه سفر متناسب با هزینه‌های کنونی، توجه به اشتغال فرزندان بازنشسته‌ها، احیای طرح‌های یاری که به معیشت بازنشستگان کمک قابل توجهی کرده بود، پرداخت معوقات همسان‌سازی و ایثارگری بازنشستگان، اجرایی کردن احکام ۱۵درصد وزارت بهداشت و درمان، پرداخت منظم کسورات حقوق و حل محدودیت‌های گواهی کسر از حقوق بازنشستگان را نیز مطرح کردند./ایلنا

به گفته‌ی فعالان صنفی، شفاف شدن احکام و فیش‌های حقوقی بازنشستگان و درج جزئیات افزایش‌ها در احکام و همچنین شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی صندوق و درآمدهای ناشی از سودآوری شرکت‌ها از دیگر مطالبات مطرح‌شده از سوی رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران و سایر استان‌های کشور بود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

14 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ع.ع

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲


فيش حقوق ۱۶ اردیبهشت قابل مشاهده بود ولی هفدهم برداشتن ازسایت قابل رویت نیست

مریم

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲


البته اگه میخوان عدالت برقرار بشه باید 12 ماه معوقه 25 % بافیمانده متناسب سازی سال 1400 و 12 ماه معوقه 25% باقیمانده باضافه 38% افزایش سال 1401 و سپس ا ماه معوقه 25% باضافه 38% باضافه 21% پرداخت بشه. درضمن اینقدر حق عائله مندی و اولاد و افزایش آنرا بزرگ نکنید . مگر چند نفر از بازنشستگان از حق اولاد میتوانند با این شرایط سنی استفاده کنندو تازه خانم های بازنشسته نه حق اولاد دارند و نه عائله مندی. با این تورم 46% اعلامی بانک مرکزی 21% افزایش حقوق ما بازنشستگان اصلا انصاف نیست و نمایندگان ما نمیبایست زیر بار این افزایش 21% میرفتند.

بازنشسته سایر سطوح

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲


چرا مرتب از افزایش ۲۷ درصدی حداقلی‌ها و ۲۰ درصدی سایر سطوح حرف می‌زنید یک بار شد بگویید سایر سطوح بالا ۱۰ تومن حقوق چند درصد افزایش داشتن سال قبلدهم همین کار را کردن و پس از اعتراضات فراوان دولت خوردم نخوردم کرد و درستش کرد با تقریبا برکناری عبدالمالکی جریمه هم داد امسال هم همون طور میشه آخه کسی که ۱۰ تومن حقوقش بوده حتما تو شرایط سخت و سی سال یا بیشتر بیمه داده که حقوقش زیاد شده کارگر تامین اجتماعی که اختلاس گر نبوده یا درآمد غیر ضابطه نداشته اون کارگر پروژه‌ای تو گرمای چنوب خوب حقوق و مزایا واضافه کارش بالا بوده هم ۳۰ درصد حق بیمه بابتش پرداخت می‌شده وهم مالیات سنگینی می‌داده به نظر شما منطقیه ۱۰ در صد براش در نظر گرفته بشه جمنم نذری رفتن مسئولین همینه پنده به هیچ وجه رضایت ندارم و نتونستم حقم را بگیرم اگر آقایون معتقد به آخرت باشن اون دنیا جلوشون را میگیرم یعنی هستن؟ فکر نمی‌کنم جهنم نذری میرن

امیر

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


این مسئولین خجالت نمیکشن با این وضع گرونی و تورم حقوقها رو یک میلیون. بالا میبرن و با 6میلبون انتظار دارن که بازنشسته زندگیشو بچرخونه؟؟؟ واقعا حق بازنشسته اینه؟؟ اونوقت که سی سال از بازنشسته حق بیمه میگرفتن خوشخوشونشون بود موقع پرداخت هزار جور بازی در میارن.یعنی چی که برای چند ساعت فیش حقوقی جدید و میذارن تو سایت بعدش برمیدارن؟؟.یعنی از کارگری که تو سال جدید داره ماهی دومیلیون حق بیمه پرداخت میکنه .بعد از بازنشستگی چقدر می‌خوان بهش حقوق بدن؟واقعا خودشون میتونن با این حقوقها زندگی کنن؟؟یکی بهشون معنی همسان‌سازی یا متناسب سازی رو یاد بده..معنی ساده یعنی بازنشسته باید به اندازه هم گروه شاغل خودش حقوق بگیره که متاسفانه اینم به درستی انجام نشد..خدا نگذره از مسئولانی که چاباوسه از کسانیکه حق و ناحق می‌کنه..خدا نگذره از مسولانی که دستشون تو جیب ملته انشاالله تا عمر دارن درآمدی که دارن خرج دوا و دکتر خانوادشون کنن

محسن

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


خدا تقاص بازنشسته بدبخت فلک زده را از این نا مسلمونا بگیره تورم 50 تا 70 در صد افزایش حقوق بازنشسته بدبخت 27 درصد. همون پارسالم بازنشسته بدبخت عقب بود از تورم امسال عقبتره. نا مسلمونا مگه شما مردن ندارید مگه نباید جواب خدا را بدید؟؟!!

مهدی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


اولا که امروز ۱۸ اردیبهشت نه فیش‌های صادر شده نه احکام در ثانی این جدول که بارها توسط سایتها منتشر شده یعنی چه مگر قرار نیست حداقل‌ها ۲۷ درصد و مابقی ۲۱ درصد افزایش داشته باشند پس این ده درصد و و چهاره درصد چیست

عظیمی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


امروز ۱۹ اردیبهشت خبری از فیش اردیبهشت ماه و احکام افرایش حقوق نیست ساعت ۸:۴۵

بازنشسته

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


خدا کنه این ماه بامبول درنیارن وحقوق را با معوقه فروردین بدن باقیش که زیادیه انشاله بعدا درست خواهدشدبه قول بیشترین مسئولان تا دوهفته اینده

نگار

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


که همه جا بسته بود ها؟چطور برای تکلیف حقوق بازنشسته های لشکری و کشوری سریع هم حقوق و هم اضافه حقوقشون رو فروردین ماه واریز کردین اما به ما بازنشسته های تامین اجتماعی که رسید همه جا تعطیل شد و افتاد به اردیبهشت؟تازه مطمعنم این ماه هم حقوق اصلی رو نمیدین.چندین ساله که دولت داره بازنشسته هارو بازی و عذاب میده.انگار شده سرگرمیشون.بعدم جالبه.پارسال به حقوق بازنشسته های حداقل بگیر تامین اجتماعی 57درصد اضافه شد.ولی امسال که قیمت ها چند صد برابر شده فقط 27 درصد اضافه کرده.بدبخت ما بازنشسته ها که دمه پیری باید حرص پول و اجاره خونه رو بزنیم و همیشه جلوی خانواده هامون شرمنده باشیم.فقط خدا می‌تونه به داد ماها برسه وگرنه که دولت اصلن به فکر قشر کم درآمد نیست.

علی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


فیش حقوق در سایت نشان نمی‌دهد باید رفت شعبه تامین اجتماعی

دختر فرد بازنشسته

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


الهی آمین

علی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲


خدا ازشون نگذره خجالت نمی‌کشند با این حقوقی که به بازنشسته میدهند

بهنام حبیبی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲


من نمی‌دانم چرااینقدر دروع می‌گویند کجاشما همسان سازی انجام دادیدچرااینقدر به بازنشسته ظلم میکنید بااین افزایش حقوق یک بازنشسته چگونه امرار معاش کند

روژهلات

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲


ولا ابرو بره ۱۵۰ حق مسکن یعنی چه

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار