۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

حاج علی‌ اکبری: آزادی‌ های انسانی در روابط اجتماعی مشروط به رعایت حقوق دیگران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران درباره مسوولیت اجتماعی؛ مسوولیت ناشی از زندگی در جامعه و ارتباط با سایر انسان ها، گفت: این موضوع، مساله اساس...

حاج علی‌ اکبری: آزادی‌ های انسانی در روابط اجتماعی مشروط به رعایت حقوق دیگران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران درباره مسوولیت اجتماعی؛ مسوولیت ناشی از زندگی در جامعه و ارتباط با سایر انسان ها، گفت: این موضوع، مساله اساسی سلامت در روابط اجتماعی است. همه زیست اجتماعی ما براساس این قاعده اجتماعی استوار شده است.

وی افزود: مهمترین دلیل و فلسفه تشکیل حکومت ها در تاریخ بشریت تامین همین حق بوده است. آزادی های انسانی در روابط اجتماعی مشروط به این اصل اصیل و مشروط به رعایت حقوق دیگران است. مراقب رابطه خود با دیگران باشید و باید حریم آنها در رابطه با گفتار و رفتار شما صیانت شود.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد روابط اجتماعی ما روابط کلامی است. زبان در روابط اجتماعی تعیین کننده است و در حفظ حقوق دیگران و به سلامت برگزار کردن رابطه اجتماعی ما دارای اهمیت ممتاز است.

خطیب نماز جمعه افزود: ماه ربیع الاول، ماه تأسیس نماز جمعه به امامت پیامبر اعظم (ص) در روزهای آغازین هجرت است. ان شاءالله امت اسلامی در برابر دشمنان سربلند و استوار باشند. خدا را شاکرم که در اولین هفته ماه ربیع الاول توفیق حضور در نماز جمعه را داشتم.

حاجی علی اکبری ادامه داد: همچنان از عظمت اربعین متحیریم. در اقتدا به رهبر عالی قدرمان و مسؤلین نظام که از ملت شریف عراق تشکر کردند بنده هم به نمایندگی از شما، از مردم و مقامات عراق تشکر می‌کنم. امسال توسعه محبت‌ها و خدمات در اربعین بسیار واضح و روشن بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: امروز روز حساس و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است. ملت ما توانست با رهبری امام راحل از این جنگ تحمیلی جهانی، دفاع مقدس ۸ ساله‌ای را بسازند که نقطه عطفی برای کشور ما، منطقه و جهان تلقی می‌شود.

وی افزود:دفاع مقدس ما مردمی ترین دفاع و جنگ تاریخ بود که پشت سر گذاشتیم. وجهه اجتماعی این دفاع خیلی فوق العاده است.

وی افزود: دفاع مقدس شناسه هویتی ماست. جنگ ادامه دارد و دشمنان همان دشمنان البته ضعیف‌تر هستند و ملت همان ملت، البته قوی تر است و در مسیر پیش رو توفیق مان به استفاده از این گنج عظیم است و نرم افزار دستیابی به ایران قوی، فرهنگ دفاع مقدس ماست.

وی با بیان اینکه همه بخش های کشور ما باید پیوست دفاع مقدسی داشته باشد، گفت: مقاومت تربیتی در پرتو تربیت مقاومتی امکان پذیر است و فرهنگ مقاومتی و اقتصاد مقاومتی می خواهیم. یک نمونه آن‌را همین هفته تجربه کردیم و آن هم سفر رییس جمهور به نیویورک بود که نمونه موفق است و همان دیپلماسی مقاومتی است. رییس جمهور ما در قامت نماینده ملت ایران با آن عزت و صلابت در برابر ملت های عالم قرار گرفت و صدای رسای ملت ایران و جهان اسلام و مستضعفان بود که در سازمان ملل شنیده شد و مرگ استکبار را در قلب استکبار اعلام کرد.

وی ادامه داد: رییس جمهوری به مساله اساسی ( خانواده )که با هویت پوشالی استکبار غربی در حال فروپاشی در جهان بود، تاکید کرد. سخن از قرآن کریم گفت و قرآن را بدست گرفت و اهانت های اخیر به قرآن را بیان کرد و گفت که نسخه نجات بشریت قرآن است.

وی افزود: دیپلماسی مبتنی بر مقاومت و فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب ناب اسلامی این چنین چیزی است. همین دیپلماسی است که آزادسازی منابع ملت ایران را داشته، نه دیپلماسی التماسی. همین دیپلماسی مقاومتی است که آزادی زندانیان و میراث فرهنگی کشور را داشته است.‌ دیدید که چگونه صهیونیست ها عکس آن خانم را در دست گرفت و بعد از اجلاس اخراج شد. بدبخت ها در جلوی درب سازمان ملل چه رسوایی کردند. فلک زده ، بیچاره و آواره وضعیت ضدانقلاب هاست. این نسخه جواب می دهد.

وی ادامه ادامه داد: امروز رژه در حرم امام (ره) را هر چه نگاه می‌کردید، تمام نمی شد. همین نسخه دفاع مقدس باید در علم و دانش پیش رود. فرهنگ عمومی نسبت به نسخه دفاع مقدس فاصله دارد و باید بر روی آن کار کنیم.

وی در پایان گفت: فردا اولین روز بازگشایی مدارس ماست و نسخه تربیت شایسته، نسخه ای است که از این دفاع مقدس بر می‌آید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط