۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

محیط زیست

“جنگ های آب گرم”به اختاپوس کمک می کند تا تخم پرورش دهند!

ختاپوس ها معمولاً به عنوان موجودات منفرد در نظر گرفته می شوند، اما در اینجا آنها هزاران نفر - شاید 20000 یا بیشتر را پیدا کرده اند!

“جنگ های آب گرم”به اختاپوس کمک می کند تا تخم پرورش دهند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ویل ریجون، تهیه کننده و کارگردان برنده چندین جایزه توضیح می دهد که چگونه سیاره زمین III کشف یک زمین لانه سازی اسرارآمیز اختاپوس در اعماق دریا را به صفحه نمایش ما آورد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

تماشای یکی از این اکتشافات

من اغلب ویدیوهای زنده پخش شده از اکتشافات در اعماق دریا را تماشا می کنم و در حین تماشای یکی از این اکتشافات بود که برای اولین بار باغ اختاپوس باورنکردنی را در یک کوه دریایی عمیق در اقیانوس آرام دیدم. نمی‌توانستم چیزی را که می‌دیدم باور کنم – چراغ‌های ROV (وسیله نقلیه از راه دور) که تعداد بی‌شماری اختاپوس اعماق دریا را نشان می‌دهد که وارونه در ردیف‌هایی در امتداد کف اقیانوس خوابیده است. اختاپوس ها معمولاً به عنوان موجودات منفرد در نظر گرفته می شوند، اما در اینجا آنها هزاران نفر – شاید ۲۰۰۰۰ یا بیشتر را پیدا کرده اند! همه ماده و همه در حال پرورش تخم های خود هستند. ما بلافاصله متوجه شدیم که باید دنباله را در سیاره زمین III قرار دهیم.

“جنگ های آب گرم”به اختاپوس کمک می کند تا تخم پرورش دهند!

اما این اختاپوس ها چه می کردند و چرا به این تعداد زیاد حضور داشتند؟

خوشبختانه برای ما، مرکز تحقیقات اقیانوس شناسی MBARI پروژه ای را برای یافتن اطلاعات بیشتر آغاز کرده بود. این مطالعه به رهبری جیم بری، بوم‌شناس اعماق دریا، فرصتی بی‌نظیر برای همکاری و صرف زمان بی‌سابقه‌ای برای فیلم‌برداری در این مکان فوق‌العاده به ما داد. چندین سفر یک هفته ای در یک دوره دو ساله طول می کشد تا بتوانیم فیلم مورد نیاز خود را ضبط کنیم.پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی، در حال آماده شدن برای پرواز برای پیوستن به اولین اکسپدیشن بودم که همه‌گیری کووید-۱۹ رخ داد. قایق می‌توانست با یک خدمه اسکلت حرکت کند، اما من مجبور شدم فیلمبرداری را از فاصله ۵۰۰۰ مایلی در خانه‌ام بریستول کارگردانی کنم. کار کردن با تیم و دیدن تصاویری از اختاپوس از این فاصله دور عجیب بود. فیلم دلگرم کننده بود، اما واضح بود که کار بیشتری لازم است.

با کار با MBARI، ما یک سیستم دوربین توسعه دادیم که به دو بازوی روباتیک ROV اجازه می‌دهد یک دوربین کوچک از راه دور را در بین مادران هشت‌پا تودرتو قرار دهند. این چیدمان منحصر به فرد به ما این امکان را می‌دهد تا صمیمی‌ترین و نزدیک‌ترین عکس‌هایی را بگیریم که تا به حال از این موجودات خارق‌العاده دیده شده است… در زمان اکسپدیشن دوم، محدودیت‌های سفر کمی کاهش یافته بود و من توانستم به تیم ملحق شوم. در محل. ROV که با نام داک ریکتز شناخته می شود، تقریباً به اندازه یک کامیون است و باید از طریق استخر ماه کشتی (یک درب تله ای به سبک جیمز باند در پایه کشتی) به فضا پرتاب شود. پس از یک فرود ۹۰ دقیقه ای، ROV به کف اقیانوس رسید و من اولین فرصت واقعی خود را برای فیلمبرداری در این مکان شگفت انگیز به دست آوردم. خلبانان ROV که از اتاق کنترل کشتی کار می کردند، کشتی عظیم را در اطراف مادران پرورش دهنده مانور دادند و از بازوهای رباتیک آن برای حرکت دوربین به موقعیت خود استفاده کردند. سپس توانستم دوربین را با استفاده از کنترلر پلی استیشن کنترل کنم!

فیلمبرداری در اعماق دریا به زمان و صبر زیادی نیاز دارد – تاریک، سرد و تحت فشار بسیار زیاد (۳۰۰ برابر فشار در سطح اقیانوس). حتی کارهای ساده ای مانند جابجایی دوربین به یک سمت می تواند زمان زیادی را ببرد، زیرا خلبانان مجبور بودند بازوهای رباتیک ROV را از راه دور از دو مایلی بالاتر از محل آن کنترل کنند. با این حال، مطمئناً ارزش تلاش را داشت، و تصاویری که ما گرفتیم شگفت‌انگیز بودند. در یک نقطه، یک مادر اختاپوس کمی جابجا شد و تخم‌های با ارزش خود را آشکار کرد و ما توانستیم جنین‌های در حال رشد را در داخل آن ببینیم. کشف چنین تصاویر صمیمی به ما درک بسیار عمیق تری از مبارزه ای که این مادران فداکار برای محافظت و پرورش فرزندان خود می کشند، به ما داد، تلاشی که در نهایت به پایان زندگی آنها منجر می شود. خیلی تکان دهنده بود شاهد بودن

با این حال، شاید جذاب‌ترین اکتشافات جیم و تیمش در این دو سال بود. جیم می‌گوید: «پس از گذراندن زمان زیادی در دریا برای مطالعه این مادران اختاپوس و حتی زمان بیشتر برای مرور ویدیو، احساس می‌کنم که شروع به درک تلاش مادران برای محافظت از نوزادان در حال رشد در حالی که به سمت پایان زندگی خود می‌روند، شده‌ام. . برای من، آنها تبدیل به یک فرد، حتی دوست شدند.»

زمانی که ما فیلمبرداری را به پایان رساندیم، جیم آماده بود تا مقاله پیشگامانه خود را منتشر کند و توضیح دهد که چگونه این “اکتوموم ها” در اطراف آتشفشان غیرفعال اعماق دریا جمع می شوند و از آب های گرم خارج شده از شکاف های کف اقیانوس برای کمک استفاده می کنند. نسل خود را بزرگ کنند در آب های نزدیک به انجماد اعماق دریا، این فرآیند می تواند تا ۱۰ سال طول بکشد. با این حال، در اینجا، غوطه ور در آب چشمه گرمابی، بسیار سریعتر اتفاق افتاد. با این حال، جیم و تیمش دریافتند که هنوز نزدیک به دو سال طول می کشد تا تخم ها بیرون بیایند، و در آن زمان مادران هرگز تخم های خود را ترک نکردند – حتی برای تغذیه. به لطف جیم و تیم MBARI او است که ما اکنون چیزهای زیادی در مورد این مکان باورنکردنی می دانیم و می توانیم برای اولین بار زندگی این “اکتوموم ها” را در یکی از خصمانه ترین محیط های جهان نشان دهیم.#PlanetEarth3 که توسط سر دیوید آتنبرو روایت می‌شود، زیستگاه‌های خارق‌العاده جهان ما را که همیشه در حال تغییر هستند، آشکار می‌کند. در اینجا ببینید کجا می توانید سریال را تماشا کنید.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط