۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰

جنگنده اف ۳۵ و شکستن دیوار صوت + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همشهری آنلاین، اف-۳۵ نوع توسعه‌یافته هواپیمای ایکس-۳۵ است. اف-۳۵ که گفته شده می‌تواند از رادارها بگریزد و شناسایی نشود در سه مدل ساخته شده‌است. ارزش هر جنگنده اِف-۳۵ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دل...

جنگنده اف ۳۵ و شکستن دیوار صوت + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همشهری آنلاین، اف-۳۵ نوع توسعه‌یافته هواپیمای ایکس-۳۵ است. اف-۳۵ که گفته شده می‌تواند از رادارها بگریزد و شناسایی نشود در سه مدل ساخته شده‌است. ارزش هر جنگنده اِف-۳۵ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

ایالات متحده آمریکا طرح خرید و به‌کارگیری ۲٬۶۶۳ فروند اف-۳۵ را تا سال ۲۰۳۷ و در خدمت نگه‌داشتن این جنگنده تا سال ۲۰۷۰ میلادی را دارد. این جنگنده مورد استفاده هر سه واحد نظامی ایالات متحده یعنی نیروی هوایی، نیروی دریایی و سپاه تفنگداران قرار خواهد گرفت.

اف-۳۵ سه مدل اصلی دارد: اف-۳۵ اِی با توان نشست و برخاست متعارف، اف-۳۵ بی با توان برخاست کوتاه و نشست عمودی و اف-۳۵ سی با توان ناونشینی. نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، کره، ژاپن، ترکیه، ایتالیا و رژیم صهیونیستی از کاربران این هواپیما هستند.
پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط