۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷

جزئیات ویژه از مرحله دوم افزایش حقوق و رتبه بندی فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح م...

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌و پرورش جزئیات جدیدی از تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان ارائه کرد.

با توجه به خبرهای رسیده در رویکرد جدید رتبه بندی معلمان، مراجع ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان متنوع‌تر شده است.

رتبه بندی معلمان به مرحله عملیاتی شدن رسیده است. فاز نخست رتبه بندی معلمان با تعیین رتبه و افزایش حقوق معلمان متناسب با رتبه آنها عملیاتی شد.

در مرحله نخست، ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان، رتبه خود را کسب کردند و هم‌اکنون کار در مرحله رسیدگی به اعتراضات قرار دارد که به گفته مسئولان، تمام اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی بررسی و رتبه‌های جدید به آنها اعلام شده است.

قرار است با اتمام این مرحله، فاز دوم رتبه‌بندی معلمان با تدوین آیین‌نامه جدید عملیاتی شود.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: طبق آیین‌نامه رتبه‌بندی در فاز جدید، معلمان در مسیر ارتقا قرار می‌گیرند و مسیر رشد معلمان ترسیم می‌شود؛ بر این اساس معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

رتبه‌بندی موجب ارتقا و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش می‌شود، مرحله نخست رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و تمام معلمان رتبه خود را کسب کردند، از این به بعد پس از توقف سه تا ۵ ساله در هر رتبه معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

هم اکنون پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، مسئولیت تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان را بر عهده گرفته است البته آیین نامه تدوین شده و در مسیر بررسی برای تصویب قرار دارد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط