۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵

جزئیات واکسن تک دُزی ویژه کودکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پیام طبرسی درباره واکسن تک‌دُز سینوفارم که به وسیله هلال‌احمر وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شد، اظهار کرد: این واکسن، چون ویژه کودکان و نوجوانان است به صورت تک‌دُز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در...

جزئیات واکسن تک دُزی ویژه کودکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پیام طبرسی درباره واکسن تک‌دُز سینوفارم که به وسیله هلال‌احمر وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شد، اظهار کرد: این واکسن، چون ویژه کودکان و نوجوانان است به صورت تک‌دُز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کشورهای چین و امارات نیز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته و مورد تأیید است.

وی در پاسخ به این پرسش که واکسن مورد قبول و سالم در دنیا برای کودکان کدام است، افزود: واکسن جانسون اند جانسون واکسنی تک‌دُز است که احتمالاً تا مدتی دیگر ۱۰ میلیون دُز از آن وارد ایران خواهد شد و تنها تزریق یک دُز برای مقابله با کرونا کافی است.

دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید -۱۹ درباره مجوزی که چین در استفاده واکسن سینوفارم تک‌دُز برای کودکان صادر کرده است، گفت: چین این مجوز را ارائه کرده که واکسن تک‌دُز سینوفارم وارد کشور شده است؛ لذا اگر مجوز آن را صادر نکرده بود، آن را وارد نمی‌کردیم.

طبرسی در پایان گفت: واکسن سینوفارم که اکنون وارد کشور شده مناسب سنین ۶ تا ۱۷ سال است و به کودکان سینوفارم تک‌دُز تزریق می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط