۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

جزئیات مرحله جدید فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شنیده ها حاکی از آن است که با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین کمیته خودرو قرار است به زودی بخشنامه فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا منتشر شود. گویا قرار است فعلا فروش فوق العاده خودرو ...

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شنیده ها حاکی از آن است که با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین کمیته خودرو قرار است به زودی بخشنامه فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا منتشر شود. گویا قرار است فعلا فروش فوق العاده خودرو به ویژه فروش فوق العاده ایران خودرو با خودروهای جدید مثل دناپلاس توربو اتوماتیک و رانا پلاس برگزار شود تا برای قیمت جدید سایر خودروها تعیین تکلیف شود.  در این میان ایران خودرو و سایپا به تبصره جدید شورای رقابت درباره عدم افزایش قیمت برای حواله های ثبت نام سند در رهن اعتراض کرده اند و به احتمال زیاد این تبصر در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ حذف می شود.

 

فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا

از اخرین فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا یک ماه می گذرد. از ابتدای امسال ۱۲ طرح فروش خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا برگزار شده است که سهم فروش فوق العاده از سایر طرح های فروش بیشتر بوده است. آنچه که در این فروش های فوق العاده قابل توجه بود این است که در هیچ کدام از این فروش های فوق العاده این دو شرکت خودروسازی فروش فوق العاده را محدود به چند خودرو خاص کرده بودند.

 

 

 

دلیل توقف فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا

در طرح فروش فوق العاده خودرو قیمت محصولات عرضه شده توسط سایپا و ایران خودرو قطعی است اما در طرح پیش فروش قیمت قطعی نبوده و هنگان تحویل خودرو قیمت قطعی اعلام می شود. در فروش فوق العاده خودروسازان قیمت خودرو را به صورت یکجا از مشتری دریافت می کنند. این موضوع اگرچه باعث افزایش نقدینگی ایران خودرو و سایپا می شود اما ایارد اساسی ان این است که دیگر نمی توان قیمت را اصلاح کرد. همین موضوع باعث شده است تا خودروسازان اعلام کنند که قیمت گذاری دستوری باعث زیان آنها می شود.

 

 

 

فروش فوق العاده سایپا و ایران خودرو در دولت جدید

به نظر می رسد ایران خودرو و سایپا برای برگزاری دور جدید فروش فوق العاده منتظر تشکیل دولت جدید سیزدهم هستند تا به واسطه چانه زنی با مدیران جدید در وزارت صمت بتوانند برخی موارد در حوزه قیمت گذاری خودرو را به نفع خود تمام کنند. به همین دلیل است که بسیاری گمان می کنند سایپا و ایران خودرو طرح های فروش فوق العاده خودرو را تا زمان تشکیل دولت سیزدهم به حالت تعلیق نگاه می دارند.

 

 

 

افزایش قیمت خودرو فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا

قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت انجام می شود. این شورا هر ۶ ماه یک بار اقدام به اصلاح قیمت خودروهای داخلی می کند. از آنجا که اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این شورا مجوز افزایش قیمت خودرو را برای خودروسازان داخلی صادر کرده است حداقل تا پایان شهریور مجوزی جدیدی برای افزایش قیمت از سوی این شورا صادر نخواهد شد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط