۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳

جزئیات عرضه اولیه غکورش + نقدینگی مورد نیاز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،عرضه اولیه غکورش به عنوان سومین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰ قرار است چهارنشبه ۵ خرداد انجام شود. عرضه اولیه غکورش سال گذشته به دلیل عدم شفافیت صورت حساب های مالی لغو شد. البته این سهم طی ماه های گذشته ب...

جزئیات عرضه اولیه غکورش + نقدینگی مورد نیاز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،عرضه اولیه غکورش به عنوان سومین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰ قرار است چهارنشبه ۵ خرداد انجام شود. عرضه اولیه غکورش سال گذشته به دلیل عدم شفافیت صورت حساب های مالی لغو شد. البته این سهم طی ماه های گذشته با وجود سقوط شاخص بورس رشد خوبی را تجربه کرده است. با این حال عرضه اولیه جدید این هفته قرار است در قالب ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد از سهام شرکت غذایی غکورش انجام شود. از این میزان ۱۶۸ میلیون سهم جهت عرضه به عمومی و ما بقه به صندوق های سرمایه گذاری عرضه یم شود. حداکثر سهمیه هر کد بورسی ۵۰۰ سهم است. غکورش در بازه قیمتی ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ قابل سفارش است و اگر مشارکت ۲.۵ میلیون نفری اتفاق بیافتد به هر کد بورسی حداکثر ۶۷ سهم  تعلق گرفته که معادل ۲۰۰ هزار تومان نقدینگی نیاز دارد.

زمان عرضه اولیه غکورش
تعداد ۲۴۰ میلیون سهم شرکت صنعت غذایی کوروش، چهار‌‌شنبه ۵ خرداد به‌عنوان سومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد “غکورش” در بورس تهران عرضه می‌شود.

نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه غکورش
۵.۶ درصد از سهام صنعت غذایی کورش شامل ۱۶۸ میلیون سهم با محدوده قیمت ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ تومانی هر سهم و سهمیه ۵۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی یک میلیون و ۴۹۹ هزار تومانی نیاز است. بر این اساس حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه حدود ۱٫۵ میلیون تومان خواهد بود. البته با توجه به مشارکت ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه گذشته احتمالا به هر کد بورسی حداکثر ۶۷ سهم تخصیص یابد که معادل ۲۰۰ هزار تومان نقدینگی می‌خواهد.

معرفی غکورش
با گذشت دو ماه از سال جاری در حالی تاکنون عرضه اولیه سهام دو شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان و تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان ۲۲ و ۲۹ اردیبهشت انجام شده که پس از گذشت یک هفته، سومین سهم جدید هم وارد بازار می شود.به این ترتیب، ۵.۶ درصد از سهام صنعت غذایی کورش شامل ۱۶۸ میلیون سهم با محدوده قیمت ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ تومانی هر سهم و سهمیه ۵۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی یک میلیون و ۴۹۹ هزار تومانی نیاز است.گروه سرمایه گذاری کورش هم متعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است. همچنین ۷۲ میلیون سهم دیگر معادل ۲.۴ درصد از سهام روز بعد از عرضه اولیه یعنی هشتم خرداد به صندوق های سرمایه گذاری تعلق گیرد.

 

براساس این گزارش، عرضه اولیه ۱۲ درصد سهام صنعت غذایی کورش قرار بود ۲۹ مرداد سال گذشته انجام و طی آن ۳۶۰ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۲۷۵۵ تا ۲۹۰۰ تومانی و سهمیه ۱۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار شود اما بورس تهران تنها به بهانه “شرایط بازار” ، عرضه اولیه “غکورش” را لغو کرد.طبق بررسی های بورس پرس، صنعت غذایی کورش به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت غذایی، دومین تولید کننده روغن و اولین تولید کننده روغن مایع خانوار محسوب می شود. شرکت گسترش صنایع بسته بندی کوروش با مالکیت ۹۹.۹ درصدی سهامدار عمده این شرکت دارای ۶۲۱ نیروی انسانی بشمار می رود و بطور غیرمستقیم جزو شرکت های فرعی گروه صنعتی گلرنگ محسوب می‌شود. سرمایه اولیه شرکت یک میلیارد تومان بوده که طی ۵ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است تعداد ۲۴۰ میلیون سهم شرکت صنعت غذایی کوروش در حالی چهار‌شنبه این هفته به عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش “محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر” گروه”تولید روغن‌های حیوانی و نباتی” و طبقه “تولید روغن‌ها چربی‌های گیاهی و حیوانی” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد ” غکورش ” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد که از این تعداد، ۱۶۸ میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۷۲ میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار