۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

جزئیات آغاز واکسیناسون دانش آموزان ۱۲ ساله از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهرام عین اللهی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار داشت: لازم است که برای بازگشایی مدارس هر دو دوز واکسن کرونا تزریق شود و توصیه ما این است که از فردا دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸...

جزئیات آغاز واکسیناسون دانش آموزان ۱۲ ساله از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهرام عین اللهی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار داشت: لازم است که برای بازگشایی مدارس هر دو دوز واکسن کرونا تزریق شود و توصیه ما این است که از فردا دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: به مراکز واکسیناسیون توصیه کرده‌ایم که برای تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان اولویت‌بندی داشته باشند.

وی ادامه داد: باتوجه به مطالعات انجام شده و واکسن‌هایی که در اختیار داریم واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله تایید شده است.

نوع واکسن کرونای دانش آموزان چیست؟

“محمدمحسن بیگی” مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، درباره چگونگی واکسیناسیون دانش آموزان اظهار داشت: ما از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند. همچنین اطلاعات لازم در خصوص تعداد دانش آموزان و مقطع آن‌ها را به وزارت بهداشت اعلام کردیم. اکنون منتظریم که نحوه واکسیناسیون از سوی وزارت بهداشت اعلام شود، ولی فعلا به شکل رسمی چیزی را به ما اعلام نکرده است.

وی درخصوص اولویت دانش آموزان برای دریافت واکسن کرونا بیان کرد: پیشنهاد ما این بود در مرحله اول، دانش آموزان مدارس استثنایی و در مرحله بعد دانش آموزان پایه دوازدهم و دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند، واکسینه شوند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره نوع واکسنی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: واکسن‌هایی که برای گروه زیر ۱۸ سال استفاده می‌شود واکسن‌های خاصی بوده و جدا از آن واکسن‌هایی است که برای بزرگسالان استفاده می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعداد دزهای مورد نیاز برای واکسیناسیون دانش آموزان گفت: اگر واکسن دو نوبته باشد به ۳۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم و اگر تک نوبته باشد به ۱۵ میلیون دز واکسن برای دانش آموزان نیاز داریم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط