۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

جدیدترین آپدیت گوگل؛

جریمه های رتبه بندی گوگل به صورت دستی با حذف سایت ها انجام می شود

نتیجه این جریمه‌های جستجو این بود که برخی از سایت‌ها به طور کامل یا جزئی از فهرست نتایج جستجوی گوگل حذف شدند و تمام یا بخشی از ترافیک جستجوی آنها از بین رفت.

گوگل کنسول حذف سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، گوگل جریمه های رتبه بندی جستجو را از طریق اقدامات دستی صادر می کند. ویژگی‌های خود را در کنسول جستجوی Google برای اقدامات دستی بررسی کنید تا ببینید آیا شما تحت تأثیر قرار گرفته‌اید یا خیر. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید. یک روز پس از اینکه گوگل سیاست‌های هرزنامه جستجوی جدید خود را منتشر کرد، از جمله هرزنامه‌های مارس ۲۰۲۴ و به‌روزرسانی‌های اصلی، گوگل شروع به جریمه کردن وب‌سایت‌هایی کرد که شرکت جستجوگر احساس می‌کرد این سیاست‌های هرزنامه را نقض می‌کنند.

گوگل جریمه های رتبه بندی جستجو را از طریق اقدامات دستی صادر می کند

نتیجه این جریمه‌های جستجو این بود که برخی از سایت‌ها به طور کامل یا جزئی از فهرست نتایج جستجوی گوگل حذف شدند و تمام یا بخشی از ترافیک جستجوی آنها از بین رفت.

این سایت‌ها همچنین در بخش اقدامات دستی در کنسول جستجوی گوگل، اخطاری درباره این مجازات‌ها دریافت کردند.

برخی نیز گزارش می دهند که اقدامات دستی برای “محتوای گمراه کننده” دریافت می کنند. گوگل در این نقض می‌گوید: «به نظر می‌رسد سایت شما خط‌مشی محتوای گمراه‌کننده ما را نقض می‌کند و کاربران را با قول دادن به جزئیاتی که در محتوا منعکس نمی‌شود، گمراه می‌کند تا با آن درگیر شوند.»

من ده ها نمونه از این شکایات را در میزگرد موتورهای جستجو ارسال کردم.

اقدامات دستی در مقابل به‌روزرسانی‌های الگوریتمی توجه به این نکته ضروری است که اقدامات دستی توسط انسان در گوگل انجام می شود. انسان‌ها سایت شما را بررسی می‌کنند و تشخیص می‌دهند که سایت یک خط‌مشی اسپم را نقض می‌کند. ممکن است Google برخی از فرآیندهای مربوط به یافتن این تخلفات را خودکار کند، اما آنها توسط Google “دستی” در نظر گرفته می شوند.

به‌روزرسانی‌های الگوریتم، مانند به‌روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۴ یا به‌روزرسانی هرزنامه، از طریق نمایشگر اقدام دستی کنسول جستجوی Google در مورد کاهش رتبه‌بندی مطلع نمی‌شوند. به‌روزرسانی‌های الگوریتمی خودکار هستند و وقتی یک سایت تحت تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم تأثیر منفی (یا مثبت) قرار می‌گیرد، Google به مالک سایت اطلاع نمی‌دهد. البته، یک سایت هم می تواند تحت تأثیر یک اقدام دستی و هم یک به روز رسانی الگوریتم باشد.

جریمه های رتبه بندی گوگل به صورت دستی با حذف سایت ها انجام می شود

جریمه های رتبه بندی گوگل به صورت دستی با حذف سایت ها انجام می شود

چگونه سایت خود را پس از یک اقدام دستی تعمیر کنیم. اگر یک اقدام دستی دریافت کردید، به این معنی است که می توانید اقداماتی را برای رفع نقض و حذف اقدام دستی انجام دهید. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید طبق گوگل انجام دهید:

برای اطلاعات بیشتر، پانل توضیحات عملکرد دستی را در گزارش باز کنید.

ببینید کدام صفحات تحت تاثیر قرار می گیرند.

نوع و توضیحات کوتاه مشکل را ببینید و برای مشاهده اطلاعات دقیق و مراحل رفع مشکل، پیوند «بیشتر بدانید» را دنبال کنید. (اطلاعات دقیق برای هر عمل را می توانید در زیر در این صفحه بیابید).

مشکل را در تمام صفحات آسیب دیده برطرف کنید. رفع مشکل فقط در برخی از صفحات باعث بازگشت جزئی به نتایج جستجو نمی شود. اگر چندین عملکرد دستی در سایت خود دارید، در مورد آنها بخوانید و همه آنها را اصلاح کنید.

مطمئن باشید که گوگل می تواند به صفحات شما دسترسی پیدا کند. صفحات آسیب دیده نباید نیاز به ورود به سیستم داشته باشند، پشت یک دیوار پرداخت باشند یا توسط robots.txt یا یک دستورالعمل noindex مسدود شوند. با استفاده از ابزار URL Inspection می توانید قابلیت دسترسی را آزمایش کنید.

هنگامی که تمام مشکلات ذکر شده در گزارش در همه صفحات برطرف شد، درخواست بررسی را در این گزارش انتخاب کنید. در درخواست بازنگری خود، اصلاحات خود را شرح دهید.

یک درخواست خوب سه کار را انجام می دهد:

مشکل کیفیت دقیق سایت شما را توضیح می دهد.

مراحلی را که برای رفع مشکل انجام داده اید شرح می دهد.

نتیجه تلاش های شما را مستند می کند.

بررسی مجدد ممکن است کمی طول بکشد (به زیر مراجعه کنید). از طریق ایمیل از پیشرفت مطلع خواهید شد. هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید، یک پیام تأیید بررسی دریافت خواهید کرد تا به شما اطلاع دهد که بررسی در حال انجام است. قبل از اینکه تصمیم نهایی در مورد درخواست معوق خود بگیرید، درخواست خود را مجددا ارسال نکنید.

چقدر طول می کشد. گوگل می‌گوید “اکثر بررسی‌های بازنگری ممکن است چندین روز یا هفته طول بکشد، اگرچه در برخی موارد، مانند درخواست‌های بررسی مجدد مرتبط با پیوند، ممکن است بررسی درخواست شما بیشتر از حد معمول طول بکشد.”

Google اضافه کرد که وقتی درخواست شما را دریافت کردیم از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود، بنابراین می دانید که فعال است. همچنین پس از اتمام بررسی، ایمیلی دریافت خواهید کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. توصیه می کنیم نمایشگر اقدام دستی سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا اقدامات دستی دارید یا خیر. اگر چنین است، ممکن است متوجه کاهش شدید ترافیک شوید و حتی متوجه شوید که سایت شما از فهرست جستجوی Google حذف شده است.

اگر ضربه خوردید، باید تصمیم بگیرید که برای بازیابی چه اقداماتی انجام دهید و سپس فرآیند درخواست تجدید نظر را طی کنید.

به خاطر داشته باشید، به‌روزرسانی‌های اصلی و هرزنامه‌ها با اقدامات دستی متفاوت هستند و عرضه کامل آن‌ها ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط