۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴

جدیدترین خبر از رتبه بندی معلمان امروز ۴ آبان ۱۴۰۲ |ویژه معلمان بازنشسته که حق التدریس دارند/ پرداخت مرحله اول مطالبات رتبه بندی معلمان + سامانه رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مدت‌های طولانی است که معلمان و معلمان بازنشسته نسبت به وضعیت معیشتی خود گلایه دارند البته خودشان می‌گویند این اعتراض‌ها بیشتر مربوط به تبعیضی است که میان آنها با سایر کارکنان دولت وجود دارد و در ش...

کسانی که مانع اجرای رتبه بندی معلمان هستند را بشناسید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مدت‌های طولانی است که معلمان و معلمان بازنشسته نسبت به وضعیت معیشتی خود گلایه دارند البته خودشان می‌گویند این اعتراض‌ها بیشتر مربوط به تبعیضی است که میان آنها با سایر کارکنان دولت وجود دارد و در شرایطی که معلم وظیفه خطیر تعلیم و تربیت نسل آینده را بر عهده دارد کمتر مطالبات و مشکلاتش شنیده می‌شود البته دغدغه آنها فقط به موضوع معیشت خلاصه نمی‌شود بلکه مسائل دیگری از جمله پرداخت مطالباتشان مورد بحث است که در اندیشه معاصر به موضوع معلمان بازنشسته که حق التدریس دارند و هم چنین پرداخت مرحله اول مطالبات رتبه بندی معلمان پرداخته ایم.

جمعی از بازنشستگانِ آموزش و پرورش می‌گویند: مهرماه تمام شد و وعده‌ی زیر محقق نشد. در سنواتِ گذشته، پاداش پایان خدمت بازنشستگانِ آموزش و پرورش مهر و شهریورماه پرداخت می‌شد، اما امسال هنوز این اتفاق نیفتاده است.
 جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش در تماس با ایلنا، از عدم پرداختِ پاداش بازنشستگی خود خبر دادند. این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش چندی پیش از پرداختِ پاداش بازنشستگان تا مهرماه خبر داد.
این بازنشستگان به صحبتهای وزیر آموزش و پرورش اشاره می‌کنند و می‎گویند: مهرماه تمام شد و وعده‌ی زیر محقق نشد. در سنواتِ گذشته، پاداش پایان خدمت بازنشستگانِ آموزش و پرورش مهر و شهریورماه پرداخت می‌شد، اما امسال هنوز این اتفاق نیفتاده است.
یکی از این بازنشستگان که فروردین ماه ۱۴۰۱ بازنشست شده می‌گوید: اول آبان ماه ۱۴۰۲ است و نه معوقاتِ رتبه‌بندی و نه پاداش ما را پرداخت کرده‌اند.
این بازنشسته می‌گوید: حدود ۱۷ ماه از بازنشستگیِ من می‌گذرد و کسی پاسخگو نیست. آموزش و پرورش صندوق بازنشستگی کشوری را مقصر می‌داند و صندوق کشوری، آموزش و پرورش را و کسی به ما پاسخ نمی‌دهد. گاهی هم می‌گویند بودجه نداریم.
او می‌گوید: بعد از سی سال می‌خواهیم پاداشی بگیریم تا به زخم زندگی بزنیم اما معلوم نیست چه زمانی قرار است این پاداش را پرداخت کنند.

پرداخت مرحله اول مطالبات رتبه بندی معلمان

علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در شبکه خبر، از پرداخت حق التدریس معوقه معلمان خبر داد.

وی با بیان اینکه مرحله اول سرانه مدارس و همچنین مطالبات رتبه بندی معلمان شاغل پرداخت شده است، گفت: فوق العاده رتبه بندی معلمان بازنشسته هم آبان پرداخت خواهد شد.

رتبه بندی و اعتراضات

پرداخت مرحله اول مطالبات رتبه بندی معلمان

فرهادی ادامه داد: در رتبه بندی تقریبا هر آنچه از معلمان شاغل شرایط داشتند، به آنها رتبه تعلق گرفت و در احکام شان هم اعمال کردیم.

وی درباره بازنشستگان فرهنگی که مشمول رتبه بندی می شوند، گفت: آموزش و پرورش تمام تکالیفش برای فوق العاده رتبه بندی این افراد را انجام داده است و کسورات را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی هم باید بالافاصله احکام آنها را صادر کرده و معوقاتشان را پرداخت کند که فکر کنم در این یک ماه انجام شود.

سامانه رتبه بندی معلمان

لینک ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط