۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱

جدیدترین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان| حقوق کدام گروه از بازنشستگان ۱۵ درصد زیاد شد؟+ فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، جدیدترین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید. ایران جیب نوشت؛ در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شد بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض ...

جدیدترین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان| حقوق کدام گروه از بازنشستگان ۱۵ درصد زیاد شد؟+ فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، جدیدترین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

ایران جیب نوشت؛ در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شد بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد. به دنبال این موضوع، مهرماه سال ۱۳۹۹ بود که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب و مقرر شد از محل قانون بودجه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ترمیم شود.

صدور احکام مربوطه در مردادماه ۱۴۰۰ توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد اما با وجود بارگذاری احکام صادره در سایت صندوق و مشاهده و دریافت احکام مذکور توسط بازنشستگان این حوزه، احکام صادره تاکنون به اجرا درنیامده بود و پرداخت حقوق کماکان به‌صورت گذشته انجام می‌شد. صندوق بازنشستگی در آن زمان علت عدم‌ اجرای احکام را عدم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه‌ و بودجه اعلام کرده بود.

از آنجایی که یکی از مشمولان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری، بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند؛ ۲۱ فروردین ماه سال جاری بود که نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۲ استان کشور در خصوص منابع همسان‌سازی بازنشستگان، با اشاره به صدور احکام افزایش ۱۵ درصدی حقوق علوم پزشکی گفت: ما باید ابتدا منابع لازم برای اجرای این احکام و تعهدات آن را مطالبه می‌کردیم و در اواسط سال ۱۳۹۹ که بودجه تبدیل به قانون شده بود و چنین منابعی در بودجه پیش‌بینی نشده بود، باید منابع آن به طور مشخص و شفاف تعیین تکلیف می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و اکنون به یک چالش تبدیل شده است.

وی در همان زمان اعلام کرد که در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ با پیگیری‌های انجام شده مبلغ مابه التفاوت احکام ۱۵درصد، به حساب بازنشستگان مشمول حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز شد.

درنهایت اواخر فروردین ماه امسال مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت احکام ۱۵ درصد بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت احکام ۱۵ درصد بازنشستگان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، این احکام برای حدود ۱۸۰هزار نفر از بازنشستگان مشمول صادر شد.

این اظهارات اما در حالی مطرح شد که برخی بازنشستگان بهداشت و درمان به دلایلی مشمول احکام جدید افزایش ۱۵ درصدی حقوق نشدند؛ رضا فیضی‌نژاد- معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری در این باره گفت: در سال ۱۳۹۹ که طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اجرا شد، به دلیل اینکه بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان جزو دستگاه‌های دارای نظام پرداخت خاص هستند از این رو همسان‌سازی تاثیری بر حقوق آنها نداشت. با پیگیری‌هایی صورت گرفته از طریق سازمان برنامه و بودجه، جدولی برای این دسته از بازنشستگان در نظر گرفته شد و براساس آن افزایشی در حقوق آنها لحاظ شد.

وی با بیان اینکه این افزایش حقوق توسط صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه سال ۱۴۰۱ برای ۱۸۰ هزار نفر از بازنشستگان اعمال شد، توضیح داد: زمانی که ۱۵ درصد احکام وزارت بهداشت را اعمال کردیم، حدود ۴۲۰۰ نفر باقی ماندند؛ عده‌ای از آنها که به سقف حقوق رسیده بودند، این موضوع برایشان اعمال نشد و عده‌ای نیز باتوجه به آئین‌نامه مهندسی مشاغل یک طبقه بالاتر از سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند و از همین رو همسان‌سازی برای این عده اعمال نشد و با محدودیت‌هایی همراه بود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری در همین راستا اعلام کرد که اکنون با توجه به پیگیری‌های بازنشستگان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، احکام حدود ۴۲۰۰ نفر از بازنشستگان به تدریج صادر خواهد شد؛ از روز چهارشنبه (۲۸ تیرماه) اصلاحات احکام شروع شده و به تدریج احکام صادر و تفاوت آن پرداخت می‌شود و این افزایش از مردادماه برای این افراد لحاظ خواهد شد.

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۹ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲+ eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را در اندیشه معاصر بخوانید.

حقوق بازنشستگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش حداقل ۲۷ درصدی حقوق در سال جاری در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی وحقوق بازنشستگان اعمال شده گفت: پرداخت حقوق فروردین حقوق بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت. این افزایش در احکام حقوق بازنشستگانتامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.در ادامه میتوانید بروزترین خبر از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای دریافت فیش حقوقی میتونید به سایت tamin.ir مراجعه کنید. پاسخ مشاور: پس از دریافت حقوق به راحتی میتونید از سایت tamin.ir فیش حقوقی هر ماه را دریافت کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

نحوه ثبت نام و بازیابی گذرواژه در سیستم غیر حضوری :

– توجه داشته باشید شمارهتلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما( مستمری بگیر محترم) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه الزامی می باشد.

– در  قسمت سوالات امنیتی میبایست هر سه سوال متفاوت را با پاسخ های متفاوت وارد نمائید.

– مستمری بگیر گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه ) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن بعهده  شما می باشد.

– این خدمت رایگان و به صورت ٢۴ ساعته می باشد.

بازیابی گذرواژه:

درصورت فراموشی گذرواژه  خود، همانطور که در شکل مشخص است کافیست پس از ورود به سیستم روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید

آموزش نحوه دریافت رمز همگام یا رمز فیش حقوقی همکاران

سامانه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

نحوه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت تامین اجتماعی

بازنشستگانِ (مستمری بگیران) تامین اجتماعی، از طریق سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کدملی می توانند فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

برای مشاهده فیش حقوقی، داشتن نام کاربری و گذر واژه فعال در سامانه تامین اجتماعی الزامی است.

جزئیات نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری و دریافت رمز عبور،  به شرح زیر می باشد؛

گام اول:

برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید. سپس با انتخاب بخش ثبت نام خدمات غیرحضوری وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

گام دوم:

با انتخاب صفحه ثبت نام، وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی و اتباع خارجی نیز فراهم شده است.

کافی است با انتخاب اشخاص حقیقی مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

گام سوم:

در این مرحله بایستی کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید حتما شماره همراه باید منطبق با کد ملی فرد باشد و الا سیستم اجازه ورود به مرحله بعدی را نمی‌دهد.

گام چهارم:

در این مرحله اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد ثبت شود در غیر این صورت با پیغام زیر رو به رو می‌شوید.

گام پنجم:

در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

گام ششم:

در این مرحله گذرواژه (رمز عبور) مورد نظر خود را ثبت کنید.

گام هفتم:

در این مرحله اطلاعات، جهت بازبینی و تایید نهایی به کاربر نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات دکمه تایید و ثبت‌نام را انتخاب نمایید.

در نهایت پیامکی مبنی بر ایجاد حساب کاربری با محتوای زیر به شماره همراه کاربر ارسال می‌شود.

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی:

برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید.

گام اول:

پس از ورود به سایت تامین اجتماعی، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید.

گام دوم:

با کلیک بر روی گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران، وارد صفحه «خدمات غیرحضوری مرتبط با مستمری بگیران» شوید.

در این صفحه با کلیک بر روی بخش فیش حقوقی مستمری بگیران، «مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران» را انتخاب کنید.

گام سوم:

با انتخاب مشاهده فیش حقوقی، وارد صفحه ای می شوید که این پیغام برایتان می آید: نام کاربری و گذر واژه خود را وارد نمایید.

گزینه تایید را انتخاب کنید تا وارد صفحه ورود به سامانه شوید.

گام چهارم:

در این صفحه نام کاربری (کد ملی) و گذرواژه ، خودتان را وارد کنید.

گام پنجم:

در صورتی که نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد وارد صفحه زیر می شوید. در این صفحه اطلاعات شناسنامه ای شما ثبت شده است.

در ادامه از بخش جستجو، فیلدهای مربوط به «سال، ماه و نوع پرداخت» را باید مشخص کنید.

دقت داشته باشید که فیلد مربوط به شماره مستمری به صورت خودکار در این بخش درج خواهد شد.

فیلد مربوط به نوع پرداخت را نیز، «پرداخت ماهانه» قرار دهید.

گام ششم:

با انتخاب گزینه جستجو، فیش حقوقی تان نمایش داده می شود.

فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی

همکار محترم می توانید از سایت MY.MEDU.IR نیز جهت دریافت فیش حقوقی اقدام نمایید.

در صورت فراموشی رمز عبور در سایت فوق الذکر می توانید از لینک فراموشی رمز عبور استفاده نمایید.

هم اکنون بیش از ۸۰ درصد فرهنگیان عضو صندوق ذخیره اند .برای بهره گیری از سهم کامل دولت و سود ۱۰۰ درصد می توانید تا ۵ در صد حقوق خود،سهام خود را افزایش دهید

همکاران شاغل از شماره پرسنلی بعنوان نام کاربری و بطور پیش فرض از کد ملی همراه با صفر های ابتدایی آن بعنوان کلمه عبور استفاده نمایند.

همکاران بازنشسته از شماره حساب بعنوان نام کاربری بدون صفرهای ابتدای آن و بطور پیش فرض از کد پرسنلی بعنوان کلمه عبور استفاده نمایند

پس از ورود به سایت امکان تغییر رمز برای هر دو گروه وجود دارد.

راهنمای آموزشی استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی

برای مشاهده فیش حقوقی، داشتن نام کاربری و گذر واژه فعال در سامانه تامین اجتماعی الزامی است.

بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت فیش حقوقی خود باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱: برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید.

پس از ورود به سایت تامین اجتماعی، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط