۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱

جدیدترین اخبار از صدور احکام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین سپاس معلم در جمع خبرنگاران گفت: آزمون استخدامی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. او همچنین درباره موضوع سرایدار معلم‌ها و ص...

استخدام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین سپاس معلم در جمع خبرنگاران گفت: آزمون استخدامی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

او همچنین درباره موضوع سرایدار معلم‌ها و صدور بخشنامه‌ای در این خصوص عنوان کرد: این یک کار سلیقه‌ای بود و نامه‌ای در خصوص آن نوشته شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع درباره سرایدار شدن معلمان نیست. معلم، معلم است و سرایدار، سرایدار.

نوری افزود: در این موضوع به دنبال این هستیم که سرایدارانی استخدام کنیم و رییس جمهور هم دستور این را نیز داده است که در حال پیگیری هستیم.

او همچنین درباره تعطیلی مدارس در چهارشنبه این هفته گفت: هنوز چیزی در این باره مشخص نشده است.

او یادآور شد: در آستانه روز معلم پیگیری هایی در حوزه‌های رفاهی انجام شده است، رفاهیاتی در مناسبت‌های مختلف در قدیم داده می‌شد و همچنین در حوزه بیمه کارهایی در حال انجام است که اعلام می‌شود.

او همچنین درباره کمبود معلم در مدارس کشور گفت: کمبودهایی وجود دارد که به شیوه‌های مختلف درحال ترمیم آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از این روش‌های تامین نیرو، بهره مندی از دانشجومعلمانی است که سال چهارم هستند و باید کارورزی بگذرانند که تعداد آنها حدود ۲۰ هزار نفر است، آنها وارد چرخه معلمان خواهند شد.

نوری همچنین درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان افزود: آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی قرار گرفته تا درباره مفاد آن اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی می‌شود.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی جسمانی و تربیت بدنی دانش آموزان گفت: از اول تیرماه پایگاه‌های تابستانی آغازبه کار کرده و در حوزه تربیت بدنی، پرورشی و ترمیم جاماندگی های آموزشی فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: حضور در فضای مجازی هرسال، دو تاسه ماه دانش آموزان را با تاخیر در یادگیری مواجه می‌کند که برای این موضوع هم در ۲ بستر شبکه شاد و بستر آموزش حضوری برای مناطق محروم انجام می‌شود.

نوری همچنین درخصوص اخبار منتشر شده درباره افزایش شهریه مدارس غیردولتی تا ۳۵ درصد گفت: بحث شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سازوکاری تعیین می‌شود و تاکید ما این بوده که این رقم را چه در بخش شهریه ثابت و فوق برنامه اعلام کنند تا شرایط مانند سال‌های گذشته که شهریه ثابت را اعلام می‌کردند اما مقدار بالاتری از خانواده ها گرفته می‌شد، نباشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بیمه طلایی فرهنگیان اظهار کرد: کارهای مربوط به این موضوع در حال انجام است و بی شک از بیمه فعلی بهتر است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار