۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

اقتصادی

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳| دانلود جدول حقوق کارگران سریع و فوری

حقوق کارگران در سال جای چقدر است و چقدر افزایش پیدا کرده است را در این مقاله مشاهده میکنیم

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳| دانلود جدول حقوق کارگران سریع و فوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حقوق کارگران هر سال به یک میزان و یک درصدی افزایش یپدا میکند که این افزایش شامل همه بخش ها میشود.با افزایش حقوق کارگران دل آنها و خانواده شان شاد میشود برای مشاهده درصد افزایشی اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود رابا ما در میان بگذارید.

میزان حداقلی افزایشی در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳، حقوق و دستمزد کارمندان دولت و کارگر مشمول قانون کار با یک افزایش ۳۵ درصد مواجه خواهد شد. بر اساس جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی ارائه شده، حداقل دستمزد ساعتی برای کارگران و کارمندان به مبلغ ۳۲۵.۸۸۴ ریال خواهد بود. همچنین، حداقل دستمزد روزانه در این سال ۷۲۸,۳۸۸,۲ ریال و حداقل حقوق ماهانه ۷۱.۶۶۱.۸۴۰ تومان خواهد بود. این افزایش حقوق و دستمزد به عنوان یکی از روش‌های تنظیم نرخ حقوق در جهت کنترل تورم و تعادل بازار کار انجام می‌شود.

چگونگی تعیین حداقل درامد در سال ۱۴۰۳

تعیین حداقل حقوق برای کارگر در سال ۱۴۰۳ توسط وزارت کار انجام می‌شود و در این فرایند، چندین عامل تاثیرگذار در نظر گرفته می‌شود. یکی از این عوامل نرخ تورم کشور است. زیرا تورم تاثیر مستقیمی بر ارزش پول دارد و افزایش هزینه‌های زندگی را نشان می‌دهد. بنابراین، درصد افزایش حقوق اداره کار با توجه به نرخ تورم سالانه مشخص می‌شود. عامل دیگری که در تعیین حداقل حقوق کارگران تاثیرگذار است، شرایط اقتصادی خانوارها و هزینه‌های زندگی آنها است.

اگر هزینه‌های زندگی افزایش یابد، حقوق کارگران نیز باید به نسبت این افزایش تعیین شود. این امر اجازه می‌دهد که کارگران بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. همچنین، شناخت خط فقر و حداقل نیازهای زندگی نیروی کار نیز در تعیین دست مزد حائز اهمیت است. حقوق باید به گونه‌ای تعیین شود که افراد بتوانند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند و از خط فقر فاصله داشته باشند.

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی

دست مزد اداره کار در سال ۱۴۰۳ به صورت محسوسی افزایش یافته است. طبق اعلامات لایحه بودجه در سال ۱۴۰۳، افزایش ۳۵ درصدی در حقوق کارمندان را شاهد خواهیم بود. به این ترتیب، حقوق حداقل برای کارمندان رسمی مجرد پس از کسز حق بیمه در سال جاری به مبلغ ۸۸.۰۳۵.۵۱۱ ریال و برای افراد متاهل بدون فرزند پس از کسر حق بیمه ۵۱۱,۰۳۵,۹۳ و برای افراد متاهل با یک فرزند ۶۹۵,۲۰۱, ۱۰۰ و در نهایت برای افراد متاهل با دو فرزند پس از کسر حق بیمه ۸۷۹,۳۶۷,۱۰۷ تعیین شده است. این افزایش نشان از توجه دولت به بهبود شرایط اقتصادی کارمندان دارد و سعی در تامین هزینه‌های زندگی آنها را دارد.

دستمزد کارگران

دستمزد کارگران

حقوق کارگران

حقوق کارگران

با موضوع جدول کامل حقوق وزارت کار ۱۴۰۳/ میزان حق عائله‌مندی ، حق مسکن و حق اولاد در خدمت شما هستیم.

بر اساس مصوبه وزارت کار حقوق ماهانه ۷۱.۵۵۰.۰۰۰ ریال تعیین شد .وزیر کار گفت: پس از گفت‌وگوهای بسیار حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد. بر این اساس حدود ۳۵ درصد افزایش حقوق داشتیم که نسبت به سال قبل حدود ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

حداقل دستمزد ماهانه یک کارگر در سال آینده ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۸۷ تومان تعیین شد. بر این اساس حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۸ میلیون تومان افزایش یافت.

به دنبال افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۳ دریافتی کارگران با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان افزایش یافت.

مزد در قانون کار

بر اساس تعریف مزد در قانون کار عبارت است از وجوه نقدی یا غیر نقدی و یا مجموع آن‌ها که در مقابـل انجـام کـار بـه کـارگر پرداخت می‌شود. لذا. فرد در عوض کار مشخصی که برای کارفرما انجام می‌دهد مبلغی پایه و مشخصی دریافت می‌کند که به آن مزد یا دستمزد می‌گویند. مزد به صورت نقدی یا غیر‌نقدی است که همراه با مزایا، خدمات خاص و کالا به کارگر پرداخت می‌شود. مزد پرداخت شده به کارگر باید بر اساس قرارداد بین نیروی کار و کارفرما باشد.

اهمیت موضوع دستمزد و حساسیت آن به دلیل مبنای محاسبه بسیاری از وجوهی می باشد که به موجب قانون و مقررات به کارگر پرداخت می شود مانند مزایای پایان کار ، اضافه کاری ، مرخصی ها ، بیمه بیکاری ، از کار افتادگی و سایر مزایای مرتبط با مزد همچنین مبنای کسورات قانونی از قبیل حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی می باشد.

ماده ۴۱ قانون کار چیست؟

هرگاه مبحث پایه حقوق کارگران که به میان می‌آید، نام ماده ۴۱ قانون کار زیاد شنیده می‌شود. ماده ۴۱ قانون کار فصل الخطاب تعیین دستمزد کارگران است و عمل به آن موجب تعیین دستمرد عادلانه و واقع بینانه خواهد شد . بر اساس این ماده، حقوق، دستمزد، مزایا و عیدی کارگران باید بر اساس نرخ تورم واقعی در کشور محاسبه شود. این قانون درباره پرداخت حداقل مزد از سوی کارفرما، فارغ از نرخ تورم، توصیه‌های دیگری هم دارد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط