۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹

جاه طلبی عقاب در شکار یک بز کوهی بالغ+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، یک ریلز اینستاگرام که اخیرا توسط یک شکارچی ساکن مونتانا به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد که یک عقاب چقدر می تواند در تعقیب طعمه جاه طلب باشد. در کلیپ کوتاهی که توسط  استیون دریک در ۲۰ اکتبر ب...

جاه طلبی عقاب در شکار یک بز کوهی بالغ+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، یک ریلز اینستاگرام که اخیرا توسط یک شکارچی ساکن مونتانا به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد که یک عقاب چقدر می تواند در تعقیب طعمه جاه طلب باشد. در کلیپ کوتاهی که توسط  استیون دریک در ۲۰ اکتبر به اشتراک گذاشته شد مشاهده می شود که یک عقاب طلایی غول‌پیکر بر روی یک بز کوهستانی بالغ در دامنه کوهی عمودی فرود می‌آید. با این حال بز جسور رو در رو با شکارچی پرندگان قرار می گیرد.

 

 

استیون در شرح این ویدئو نوشت: «نمی توانم فیلمنامه این را بنویسم. عقاب‌های طلایی به شکار بزهای کوهی، به‌ویژه بچه‌هایی که از والدین خود جدا می‌شوند، شناخته شده‌اند. در این ویدئو عقاب با جاه طلبی به دنبال شکار یک بزکوهی بالغ است.»

در این ویدیو عقاب در حالی که در بالای سر بزکوهی معلق می ماند بز روی زمین محکم ایستاده است. در این ویدئو مشاهده می شود که بز کوهی چند بار جای خود را روی صخره شیب دار برای درامان ماندن از حمله ناگهانی عقاب تغییر می دهد.  رویارویی فقط چند ثانیه قبل از قطع شدن کلیپ کوتاه طول می کشد.»

یکی از دنبال کنندگان دریک در بخش نظرات نوشت: «چند سال پیش چیزی بسیار شبیه به این دیدم. یک عقاب در حال غواصی روی یک گله از بزهای کوهی بود. بسیار دیوانه وار!» شخص دیگری تعجب کرد که آیا بز شجاع ممکن است از فرزندان خود در برابر پرنده محافظت کرده باشد؟

به گفته سرویس پارک ملی (NPS)، خرس‌ها، گرگ‌ها، عقاب‌ها و ولوورین‌ها همگی بزهای کوهی به‌ویژه بچه‌های سال اولی را شکار می‌کنند . بسیاری از رفتار بزهای کوهی یک استراتژی برای اجتناب از این حیوانات است. مؤثرترین شکل دفاعی یک بز کوهی، زمین تقریباً عمودی است که آن را خانه می‌نامد، زیرا این صخره‌ ها دامنه دار برای بیشتر گونه‌های طعمه بسیار شیب‌دار هستند. NPS می‌گوید: بزهای کوهی ماده نزدیک بچه‌هایشان در مکان‌هایی می‌مانند که عقاب‌ها ممکن است سعی کنند آنها را از پا درآورند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط