۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

ثبت‌ نام «وام» ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از امروز _شنبه بیست‌ویکم مردادماه_ به‌مدت یک هفته تا روز جمعه، بیست‌وهفتم مردادماه صورت می‌گیرد و در سامانه ثب...

با افزایش حقوق بازنشستگان، خدمات پرداخت وام بازنشستگان غیرحضوری شد + مبلغ وام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از امروز _شنبه بیست‌ویکم مردادماه_ به‌مدت یک هفته تا روز جمعه، بیست‌وهفتم مردادماه صورت می‌گیرد و در سامانه ثبت‌نام مستقیم، روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال می‌شود.

در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران وجد شرایط این سازمان که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت خواهد شد.

به گزارش اندیشه معاصر، مهلت ثبت‌نام متقاضیان در این مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، از روز شنبه مورخ ۲۱ مرداد لغایت روز جمعه ۲۷ مرداد خواهد بود و این مهلت قابل تمدید نیست. متقاضیان می‌توانند در این فاصله با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان  به نشانی es.tamin.ir در منوی مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایطی که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت می‌شود.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند.

همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام، به‌صورت بیست‌وچهارساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰، با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی تماس گیرند.

برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان باید دارای شرایطی همچون دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، داشتن سن ۵۰ تا ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه طی سه سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشند.

روش ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند. در روش اول به صورت غیر حضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

فرم ثبت نام وام بازنشستگان 30 میلیونی

وام بازنشستگان تامین اجتماعی

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی‌ ۱۴۰۲یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

شرایط متقاضی وام تامین اجتماعی

براساس این گزارش، مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است.

در صورت دارا بودن این شرایط متقاضیان در این مرحله می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود.

سود و مدت زمان بازپرداخت

بازپرداخت این تسهیلات ۲ ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط